Edukacja, Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Dajcie nam szansę! Zejdźmy z chmur na ziemię. Rodzice walczą o szkołę w Popowicach!

Opublikowano: 24 stycznia, 2017 o 7:43 am   /   przez   /   komentarze (74)

Dajcie nam szansęapelowali rodzice i mieszkańcy Popowic w sprawie przekształcenia szkoły podstawowej –Nasza Gmina nie jest biedna. Stać nas na iluminację mostu za 400 tysięcy, stać nas na spacer w koronach drzew. Zejdźmy na ziemię i zajmijmy się przyziemnymi sprawami. Zadbajmy o edukację naszych dzieci.

Wczoraj w Szkole Podstawowej im. św Kingi w Popowicach odbyło się spotkanie samorządowców z mieszkańcami. Trwała debata na temat przekształcenia szkoły. Propozycja władz to nauka w systemie 1-3. Uczniowie klas 4-8 uczęszczaliby do Szkoły Podstawowej nr 1 w Starym Sączu. Z taką decyzją nie zgadzają się rodzice, nauczyciele i uczniowie.

Na zebraniu obecny był burmistrz Jacek Lelek, zastępca Kazimierz Gizicki, Barbara Porębska dyrektor ZOFAS, Sebastian Bielak -członek starosądeckiego ruchu PIS oraz radni Rady Miejskiej.

Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Grona Pedagogicznego przedstawili historię szkoły oraz jej osiągnięcia.

 

-Stajemy dzisiaj ramię w ramię. Szanowni burmistrzowie, szanowna Rado. Dołączcie do grupy prawdziwych przyjaciół Popowic i nie likwidujcie klas 1-8 -apelował nauczyciel i rodzic Kazimierz Górski -Dajcie nam szansę (…) Wierzymy, że dzięki Państwa przychylności sprostamy tej reformie.

Uchwała intencyjna, którą podejmą radni nie jest decyzją ostatecznąuspokajał rodziców Sebastian Bielak, członek PISUchwałę musi zaopiniować Kurator Oświaty. Przyjechałem do Państwa za pełną aprobatą Ministra Finansów Wiesława Janczyka, który jest zainteresowany losem tej placówki. Przekażę mu wszystkie Państwa uwagi. (….) Musimy pamiętać, że szkoła to kultura i historia. A historia tej placówki jest ponad 100-letnia. Nie wolno tego zaprzepaścić. 

 

Rozmawiajmymówił burmistrz Jacek Lelek  -To nie czas na sentymenty i historię szkoły. Nie mieszajmy w to polityki. Musimy się zastanowić co tak naprawdę będzie dobre dla dzieci -nie za rok czy dwa -lecz za 5-10 lat.  Jedno jest pewne. Ja tych ośmiu klas w tym budynku nie widzę. Czeka Was nauka na dwie zmiany i według obecnej postawy programowej i przy tej liczebności klas, zajęcia będą się odbywać od 7 do 18 (…) Przyjechaliśmy tutaj przedstawić wszystkie założenia i wyzwania, które przed Wami i nami (-jako samorząd) stoją. (…) Klasy 0-3 mają tutaj bajkowe warunki. Niestety rozwiązanie 1-8 niesie za sobą pewne wyrzeczenia. Nie ma mowy o świetlicy, zajęciach dodatkowych czy stołówce. Rozumiem, że zmiana szkoły to pewien stres, ale czasem warto zapłacić pewną cenę za wyższe dobro (…) Szkoła nie konkuruje z iluminacją czy spacerem w koronach drzew. To po prostu szansa na wykorzystanie dofinansowania. Tyle. Niestety nie ma dotacji na rozbudowę szkół. Wiem, że ten budynek jest przystosowany do rozbudowy dodatkowe skrzydła, jednak nie mamy takich funduszy. (…) 

 

Przekształcenie szkoły tylko w klasy 1-3 to stopniowe wygaszanie Popowicargumentowała mama piątki dziecinie będę miała innej możliwości jak wszystkie dzieci przenieść do jednej szkoły w Starym Sączu. Nie będę w stanie rozwieść ich do kilku placówek. To nierealne. I w większości wszyscy rodzice tak uczynią. Więc Szkoła Podstawowa w Popowicach straci szansę bytu, nawet te oddziały 1-3.

 

Nasze dzieci nie odnajdą się w tak dużej szkole w Starym Sączu. Będą szykanowanemówiła inna mamadoszły mnie nawet słuchy, że nazywają nas uchodźcami. 

Jesteśmy jedną parafią. Stary Sącz to nie metropoliadodał burmistrz. 

Słuchając Państwa argumentów mam wrażenie, że sami postrzegacie się jako gorsi. Sami dzielicie się na tych z miasta i na tych ze wsi –mówił Krzysztof Szewczyk, przewodniczący Komisji Edukacjiniestety takie mam odczucia. Mówiąc, że Wasze dzieci są tak a nie inaczej traktowane w innych szkołach. Starszym dzieciom także trudniej się integrować.  Zamknięcie się tylko w swoim kręgu nie jest dobrym rozwiązaniem. Mentalnie budujecie mur.

 

Nie niszczmy tego co dobreargumentował jeden z rodzicówskoro pan burmistrz mówi, że finanse nie grają tutaj roli, a dzieci są najważniejsze więc w czym problem?

W budynku –odpowiedział burmistrzmusicie zdać sobie sprawę, że 8 klas w tym budynku nie ma prawa bytu na dłuższą metę. Niestety. Dobra zmiana zamieni się na nocną zmianę.

Damy radę!-wtórowała sala i po 2,5 godzinnej debacie zaprosiła burmistrzów i radę na spacer po placówce.

 

Argumentacja zdeterminowanych rodziców była solidna…

Chciałbym Wam bardzo serdecznie podziękować za kulturalną debatępodsumował burmistrz Jacek Lelekrozmawialiśmy o bardzo trudnym temacie. Myślę, że rozwiązania pójdą w stronę Waszych wniosków. To nie ulega wątpliwości. Ja wiem, że to była dla Was sprawa szczególnie trudna. Pokazaliście, że można rozmawiać z kulturą, bez większych emocji, z szacunkiem. Za to Wam dziękuje. 

Na najbliższej sesji radni podejmą uchwałę intencyjną, która będzie się skłaniała ku stworzeniu szkoły w systemie 1-8. T jednak nie koniec. Uchwałę musi zaopiniować Małopolski Kurator Oświaty. Gdy się to stanie, do końca marca radni podejmą drugą uchwałę, ostateczną.

Dzieci w Popowicach  będą się uczyć w systemie zmianowym. Obecna podstawa programowa i liczebność klas ( w tym nowość -10 godzin doradztwa zawodowego w starszych klasach) spowoduje, że lekcje będą się odbywać od godziny 7 do godziny 18 ( 2 zmiany). Rodzice i nauczyciele odpowiadają zgodnie:

-DAMY RADĘ!

 

 

 

Komentarze

Komentarze (74)

  • 24 stycznia, 2017 o 8:58 am Tez rodzic

    Nie mozna uginac sie pod naporem garstki rodzicow . Reszta gminy nie bedzie placic za ich fanaberie. Dacie rade? Juz raz widzielismy do czego doprowadzila wiara w takie haslo. Mamy pikujaca gospodarke i bezprawie w kraju. To nie kwestia checi ale twrda ekonomia. Taka szkola to wywalanie pieniedzy w bloto. Kiedys bylo w gminie mniej szkol, nie bylo samochodow i jakos poradzilismy sobie. Teraz mamusia placze ze dziecko ma 2 km do szkoly. Dosc tego.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:10 am prezes wszystkich prezesów

    Ja mieszkańców Popowic nie rozumiem. 80% głosowało na PiS, a teraz, gdy dyktatorek likwiduje Wam szkołę, to lamentujecie? A czego się spodziewaliście po tej pseudopartii? I jeszcze jakiś przedstawiciel pisiorów śmie zabierać głos na zebraniu likwidującym szkołę? Moja rada: w czasie następnych wyborów pomyślcie dwa razy zanim wrzucicie głos do urny!!!! DOBRA ZMIANA NADESZŁA – dla Popowic!

  • 24 stycznia, 2017 o 9:16 am Olo z Bryjowa

    Szkoły powinny by. Tylko prywatne jakby sami rodzice je utrzymywali to decydowaliby które będą otwarte które zamknięte. I tym samym część nauczycieli nie miałaby szans na zatrudnienie bo tam związkowcy a nie nauczyciele.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:29 am lakiluk

    To najlepsze rozwiązanie z możliwych. Najmłodsze dzieci będą się uczyć w doskonałych warunkach, a starszym zmieni się otoczenie i zażyją trochę samodzielności, co im wyjdzie tylko na zdrowie.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:33 am belfer

    Kochani Rodzice, nauka na dwie zmiany to dla dzieci katastrofa i przeszkoda w ich rozwoju. Korzyści nikt z tego nie będzie miał.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:41 am sączanin

    Minister Janczyk jest zainteresowany losem tej placówki? Niebywałe. Może w takim razie znajdzie ze 2 mln na jej rozbudowę i popracuje nad kartą nauczyciela, tak żeby koszty osobowe nie stanowiły 80% wydatków na oświatę? PiS chce rozwalić samorządy. Dobra zmianę dopiero zobaczycie, aż wam w pięty pójdzie.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:42 am rodzic

    mam wrazenie, ze to nauczyciele bardziej o to walcza. a uczeszczanie dzieci na druga zmaine do 18stej, masakra!

  • 24 stycznia, 2017 o 9:43 am dobre zmiany

    Rodzice godzą się na 2 zmiany,przyjdzie wrzesień będą jęczeć co to za szkoła.Zaczną przenosić dzieci do innych szkół.Jeżeli jest szansa to trzeba isć w dobrym kierunku.Myślę że dobra pora na lepsze zmiany.A tak naprawdę ile zostanie dzieci w tych klasach od 1-3?jak wszystkich jest 91

  • 24 stycznia, 2017 o 10:03 am Andrzej Polak

    Widzę, że będziecie mieć czego chcecie. Szerokie konsultacje, rozmowy, argumenty za i przeciw, burmistrz się przychylił do waszych wniosków. Tylko pamiętajcie, że pretensje miejcie później tylko do siebie.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:07 am Fan Stefana

    No to teraz STEFAN FAN nie będzie mógł napisać, że burmistrz nie konsultuje i nie wsłuchuje się w głos suwerena, bo właśnie się wsłuchał i spełni tę fanaberię:) Gdzieś zniknąłeś STEFANKU?

  • 24 stycznia, 2017 o 10:10 am czytelnik

    A ten znowu bełkot polityczny opozycji powtarza. Skończ już z tym i pogódź się, że twoi pupilkowi przegrali, Wystarczy, że rządzili przez 8 lat

  • 24 stycznia, 2017 o 10:27 am Anonim

    Likwiduje organ prowadzący czyli rada gminy – trochę znajomości prawa

  • 24 stycznia, 2017 o 10:35 am prezes wszystkich prezesów

    Jestem wolnym człowiekiem. Nie jestem zwolennikiem żadnej partii. PiS zabija wolność i kłamie jak komuna. Stąd moja opinia.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:38 am też rodzic

    Chcą dwóch zmian do 18 rodzice co mieszkają blisko świetlicy,co z resztą co mają b.daleko na którą godz to dziecko wróci do domu i czy bezpiecznie?

  • 24 stycznia, 2017 o 10:41 am Bryjowiak

    Czytelnik – PiSiorku żeby Ci WAZELINY nie brakło ???

  • 24 stycznia, 2017 o 10:43 am maria

    Anonim; a rada gminy robi co chce burmistrz …….i koło się zamyka !!! taka prawda!!! .

  • 24 stycznia, 2017 o 10:51 am Anonim

    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Jaka likwidacja szkoły? Dyskusja toczy się o to w jakiej formie ma działać szkoła, i ile ma być roczników.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:54 am Vectra

    Drogie Popowice mam propozycje jest was sporo i bogato więc poskladajcie się i wybudujcie sobie nowe skrzydła w szkole. Nie mòwcie że nie dacie radę jak na budowę kościoła można zbierać to na szkole też.

  • 24 stycznia, 2017 o 11:00 am semi

    Alez dotyczy likwidacji oddzialow 4-8. Sam naucz się czytać ze zrozumieniem.

  • 24 stycznia, 2017 o 11:18 am Anonim

    Już raz płaciliśmy ….. 1000 szkół na tysiąc lecie …….. i z tego mamy ????

    ///

  • 24 stycznia, 2017 o 11:24 am maria

    Maria z popowic…….gdzie mój komentarz ?.

  • 24 stycznia, 2017 o 11:26 am Anonim

    nie rozumiem skad w ludziach tyle zlośliwości

  • 24 stycznia, 2017 o 12:04 pm Anonim

    Po pierwsze jak już coś to likwidacja oddziałów 4-6. A po drugie likwidacja tych oddziałów nie równa się likwidacji szkoły!

  • 24 stycznia, 2017 o 12:09 pm maria

    Anonim;….z dwóch durnych pierwszych wpisów zionących ogniem do rządu !!

  • 24 stycznia, 2017 o 12:13 pm Wojtek

    Prezes moze lec jak Ryszard na Madera bo tak samo pie…….

  • 24 stycznia, 2017 o 12:25 pm POLSKA DLA POLAKÓW

    PODMIOTEM TEGO PAŃSTAWA JEST OBYWATEL A NIE PSEUDOMAFIJNE UKŁADY KTÓRE RZADZIŁY DO CZASÓW PISu . BRAWA DLA POPOWIC ZE SIE NIE DALI. A TAK SWOJA DROGA TO Z TEGO CO SIE ORIETUJE TO LELEK PLANUJE ZE STAREJ SZKOŁY ZROBIC MIESZKANIA SOCJALNE DLA ROMÓW. NIE POZWULCIE NATO.

  • 24 stycznia, 2017 o 1:55 pm OBCA

    kochaniPOPOWICZANIE WIELKI SZACUNEK DLA WAS ZA TAKA MOBILIZACJE I WALKE O TE PLACOWKE EDUKACYJNA ZA WASZA POSTAWE WSZYSTKICH LUDZI NIE JESTEM Z POPOWIC CO ZAZNACZAM ALESCIE MI ZAIMPONOWALI BRAWO TAK TRZYMAC A DAMY RADE

  • 24 stycznia, 2017 o 2:15 pm obywatelka

    Do Polska dla Polaków – to się słabo orientujesz nie tylko w tym, co chce robić burmistrz, ale w ogóle. Planowane mieszkania socjalne to wyraz tego właśnie, że podmiotem tej gminy też jest obywatel. Zresztą jak widać po ortografii, chyba większość podstawówki chodziłeś do szkoły na drugą zmianę.

  • 24 stycznia, 2017 o 2:25 pm Obserwator

    Spoglądając na zdjęcia jest na nich wiele osób którzy nie są związani w żaden sposób że szkołą ich dzieci już dawno w gimnazjum lub w szkole średniej. Robią sztuczny tłum aby jak najwięcej było ludzi. Uważam że to dobry wybór. Młodsze dzieci będą mieć doskonałe warunki a starsze nauczą się samodzielności, odpowiedzialności i pójdą dalej a nie zagnieżdżą się w swoim środowisku. To walka nauczycieli a nie myślenie o dzieciach. Nie wiem jak one mają się uczyć do 18 pomyślał ktoś o tym ? Rodzice dadzą rady ale czy dzieci też? Jak wiadomo potrzebna też dobrze wyposażona sala na biologię, chemię czy fizykę. Skąd na to wezmą pieniądze? Potem dzieci pójdą dalej jako sieroty które nie miały doświadczeń czy kontaktu z różnymi przyborami. Proszę nie upośledzajcie swoich dzieci, nie trzymajcie ich pod spódnicami. Dajcie im możliwość rozwoju, zobaczenia świata a nie tylko Popowic.

  • 24 stycznia, 2017 o 2:30 pm heta wiśta

    Popowice otwórzcie się na to iż idzie nowe, z korzyścią dla dzieci , które jak podkreślacie nie dadzą sobie rady , więc pomóżcie dzieciom poznać świat i inne zwyczaje a nie tylko” popowskie”

  • 24 stycznia, 2017 o 2:49 pm komo

    Obserwator; Nie bądż bardziej papieski niż sam papierz, rodzice chcą ,nauczyciele też …. to dać szansę.Stary Sącz to nie żadna metropolia ……. może gorsza dziura niż Popowice !!! .

  • 24 stycznia, 2017 o 3:14 pm komo

    HETA WIŚTA; Co ty wiesz o starosądeckich zwyczajach ?…… a owe są wredne jak rzadko gdzie !…. na wsiach ludzie się bardziej szanują ! …….. czego wy wszyscy chcecie nauczyć tych młodych ludzi ? Lepiej im będzie u siebie a z wrednym światem niech się szarpią jak dorosną ! Łatwiej im wtedy będzie ! .

  • 24 stycznia, 2017 o 3:19 pm metropolita

    do komo – może Stary Sącz to nie metropolia – ale jak się pisze „papież ” i ortografii to dobrze nauczyli i uczą nadal , wstydu uczniowie nie przynoszą swoim nauczycielom , jak to robią co niektórzy

  • 24 stycznia, 2017 o 3:40 pm Anonim

    Tak pięknie piszecie o Starym Sączu że te dzieci powinni do was do szkoły przyjść to powiedzcie czego wy ich tam chcecie nauczyć pisania głupich komentarzy jak to wy robicie siedzcie sobie u siebie a oni u siebie bo Stary Sącz jedynka też ma problem bo tam też dzieci chcą przenieś a zrobić miejsce dla Popowic wiec sami się buntujecie

  • 24 stycznia, 2017 o 3:58 pm komo

    Metropolita ;wiele błędów widziałem we wpisach i nikomu nie wypominam ,każdy może się pomylić np. ze zdenerwowania ……. tobie nigdy w życiu to się nie zdarzyło ? Tolerancja …… bo nie chodzi o ortografię ale sens wpisu !!.KUMASZ ?

  • 24 stycznia, 2017 o 4:01 pm Anonim

    Nie jestem papieski patrzę realistycznie na świat rodzice chcą nauczyciele też a dzieci zamknijcie w swojej dziurze a potem nie dziwie się że takie rzeczy się dzieją

  • 24 stycznia, 2017 o 4:13 pm metropolita

    do komo : „nie kumam”

  • 24 stycznia, 2017 o 4:42 pm edwardo

    Dość teGoo płaczuuu i szlochANIAaa!!! REFORMA nie ma serca ni oczu ni USZUuuu,ale jak się(e,O) ją(om) uruchomiiYyyyy–tOooo dziaŁAaa-aj.PO pewnym czasieeE będzieMY mieć kesh*))

  • 24 stycznia, 2017 o 4:54 pm br

    Racja.

  • 24 stycznia, 2017 o 4:56 pm bn

    Opinia rodem z KODu i peło

  • 24 stycznia, 2017 o 4:59 pm bip

    Dokładnie. Szkoła dla 91 uczniów, z tego 1/3 Z Cyganowic

  • 24 stycznia, 2017 o 6:02 pm Pytanie?

    Na którą godzinę takie dziecko wróci do domu jak ma 2 km do domu?po wszystkich rodzice nie przyjeżdżają.Najważniejsze dobro dzieci trzeba o tym pamiętać.

  • 24 stycznia, 2017 o 6:05 pm Anonim

    to wkoncu zamykaja czy tez nie???? a jak zamykaja to co??? bo z tego co oficjalnie wiadomo to nie szkola tylko swietlica. ludziska obudzcie sie i dajcie swoim dzieciom szanse. niczego z tych popowic nie wyniosa a i szansy na dobre wyksztalcenie tez nie maja no bo jak gdy dziecko skonczy zajecia o 18. kiedy sie pouczy odpocznie. to dobre zmiany proponowane przez urzad

  • 24 stycznia, 2017 o 6:15 pm STEFAN FAN

    brawo dla burmistrza i rady za podjęcie dialogu, wreszcie. mieszkańcy pretensje to do PISLAMU i do pana Bielaka!

  • 24 stycznia, 2017 o 6:17 pm STEFAN FAN

    Jestem i pozdrawiam

  • 24 stycznia, 2017 o 6:31 pm czytelnik

    Toczy się dyskusja za i przeciw szkół podstawowych w gm. Stary Sącz. Mówi się że nie ma pieniędzy na rozbudowę szkoły w sytuacji kiedy w tej samej gminie wydaje się grube miliony na budowę budynków – czytelni , z których prawie nikt nie korzysta w dobie Internetu. Każda inwestycja obciąża budżet gminy. Więc gdy zadłuża się bez umiaru budżet gminy sięgając po środki zewnętrzne na nietrafione inwestycje to później nie ma pieniędzy na oświatę – a za to odpowiada Pan Burmistrz i radni. Jest coś takiego jak priorytety wydatków gminy i poziom zadłużenia. Wątpię aby iluminacja mostu, kładka w koronie drzew , czytelnie były ważniejsze jak edukacja , gdzie uczy się nie tylko przedmiotów ale wartości religijnych- Św. Kinga oraz patriotyzmu – ucz się i pracuj w Polsce. Ludzie Europa się stacza moralnie , chrońmy nasze rodziny i szkoły podstawowe- tutaj kształtuje się nasza przyszłość.

  • 24 stycznia, 2017 o 7:12 pm DO PREZESA WSZYSTKICH PREZESOW

    zu W Starym Sączu rzadza POliitycy Lelek i Gizicki oraz przybudwka PO-GPW KK bbba

  • 24 stycznia, 2017 o 7:29 pm mieszkaniec

    zdecydowana wiekszość jak widzę na zdjeciach osób które walczą o szkołę to ludzie których dzieci już nie chodzą ani nie beda chodzić..powiem więcej oni korzystają w ten czy inny sposób z jej istnienia…wypowiadają się że dadzą radę ale mówią to osoby które nie będą z dziećmi chodziły o 18stej ze szkoły. Zapytajcie ludzi z Zagórza a nie tych co mieszkają 5min drogi od Siwetlicy w Popowicach bo to nie jest żadna szkoła!!
    szkoła to jest przy kosciele..

  • 24 stycznia, 2017 o 8:04 pm Starosądeczanin

    Przepraszam, byleś ? Widziałeś, ile podpisów zebrano wśród mieszkańców ? Brawo za solidarność i wolę walki !

  • 24 stycznia, 2017 o 8:07 pm Nie nauczyciel

    Dziwisz się ? To są ich miejsca pracy, to się bronią !

  • 24 stycznia, 2017 o 9:20 pm prezes wszystkich prezesów

    Wszyscy, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż pisiory, to wg was KOD i peło?? Żenująco niski poziom rozumowania i brak inteligencji.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:22 pm prezes wszystkich prezesów

    Nie pij pisząc.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:42 pm Mama z Popowic

    Jak zwykle najwięcej do komentowania mają osoby, które na oczy nie widziały miejsca o którym piszą. Byłeś chociaż raz w NOWEJ szkole w Popowicach? Widziałeś piękne, kolorowe, nowocześnie wyposażone sale lekcyjne, szafki na korytarzach, salę gimnastyczną, dwa boiska obok szkoły, plac zabaw? Nawet w szkołach w Starym Sączu nieraz dzieci nie mają takich warunków jak u nas. I do czego mamy na siłę te nasze dzieci tam pchać? Do wielkiego miasta Starego Sącza? Popowice to nie jakiś zacofany zaścianek o niskim poziomie nauczania, co najlepiej pokazują wyniki egzaminów i różnych konkursów, gdzie to własnie uczniowie z Popowic zajmują pierwsze miejsca na szczeblach gminnych, wojewódzkich czy nawet powiatowych. Nasze dzieci bez żadnych problemów klimatyzują się później w szkołach średnich czy na studiach. W czym Stary Sącz jest lepszy od Popowic, po co na siłę mamy wypychać dzieci, skoro na miejscu, bez problemów z dojazdem mają szkołę z przyjaznym klimatem, a nie molocha, w którym nauczyciele boją się dzieci? Nie bój się, nie upośledzamy naszych dzieci, wyrastają na inteligentnych, zdolnych ludzi, którzy szanują swoją rodzinę i kierują się w życiu wpojonymi pozytywnymi wartościami.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:42 pm obłuda i tyle

    no nareszcie dobra zmiana! ciesz się narodzie boś tego chciał! co pan burmistrz mówi, że nie mieszajmy do tego polityki, a likwidacja gimnazjów to niby nie polityczna decyzja?

  • 24 stycznia, 2017 o 9:47 pm Anonim

    Aż byłabym zdziwiona, gdyby durne wpisy EDWARDO nie pojawiły się pod jakimś artykułem. Normalnie byłabym w ciężkim szoku – znawca każdego tematu.

  • 24 stycznia, 2017 o 9:57 pm Fan Stefana

    Witamy, jakie jest twoje zdanie w temacie?

  • 24 stycznia, 2017 o 9:58 pm Mama z Popowic

    Kochany Belferku, dzieci w Popowicach już uczą się na dwie zmiany i jakiejś większej katastrofy z tego powodu nie ma. A nawet w szkołach w Starym Sączu Burmistrz przyznał, że nie ma sal przedmiotowych, typu chemiczna czy fizyczna. A skoro szkoła jest nowa i rozwojowa, to należy tylko dobrze przekalkulować w budżecie gminy, z jakich wydatków można by na razie zrezygnować na rzecz dobudowy kilku sal do naszej szkoły i po kłopocie. Popowice się rozrastają, zobaczcie ile buduje się tu nowych domów. Nic by się złego nie stało, gdyby wydatki typu 200 tys. zł + koszty bieżące za iluminację mostu odsunąć w przyszłość i z kilku takich niezbyt potrzebnych rzeczy, zrobić coś, co przynosiłoby wymierne efekty. I wtedy znikają problemy np. nauki na zmiany.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:11 pm Też z Popowic

    Popieram w 100%. Jeśli dzieje się coś dobrego nawet w małej wiosce, to należy o to zadbać i rozwijać, a nie na siłę przenosić czy zamykać. W żaden sposób szkoły w Starym Sączu nie ułatwią startu w dalsze życie naszym dzieciom z Popowic, bo najlepszym na to przykładem jest sytuacja w gimnazjum w Starym Sączu. Każdy uczeń, który chciałby coś osiągnąć jest od razu zagnębiony przez bandę, bo jeśli nie trzyma z nimi, to nie ma życia. I wszyscy o tym doskonale wiedzą, ale każdy, łącznie z władzami miasta, dyrektorstwem i częścią nauczycieli woli udawać, że wszystko jest fajnie i siedzieć cicho.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:14 pm Mama z Popowic

    Przepraszam za pomyłkę, miało być … szczeblach gminnych, powiatowych, a nawet wojewódzkich…

  • 24 stycznia, 2017 o 10:18 pm Cyganowice

    Podpis oddałem, dzieci bym do tej świetlicy nie zapisał nigdy.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:25 pm Uczeń

    Ale Popowice nie są pęmpkiem dlatego uważam że np oświetlenie mostu korzystnie wpływa na promocję miasta
    Proszę w ten sposób nie pisać nożna by było oj dużo napisać czy np most, który był wyremontowany był tak konieczny do remontu np helenski istnieje

  • 24 stycznia, 2017 o 10:38 pm Maria

    Wszystko jest potrzebne przecież nie będziemy szkół budować. Teraz to się zamyka a nie buduje.

  • 24 stycznia, 2017 o 10:56 pm Obserwatorka

    Bardzo mi sie podoba Pani wypowiedz. Podpisuje sie pod tym rekami i nogami. Skoro do tej pory w Popowicach nie bylo problemow, skoro maja warunki i dzieci ucza sie chetnie a przy okazji pokazuja w roznych konkursach to dajmy im szanse. Zazdroszcze poniekad nauczycielom tego iz znaja te dzieci i ich rodziny dobrze bo w wiekszych szkolach jest uczen X i nikt tak naprawde nie ma tak dobrego kontaktu z uczniem jak w malych szkolach. Uwazam iz ten trud podjety przez Rodzicow i Rade pedagogiczna na pewno zmotywuje rowniez dzieci.
    Nie wierze tez ich zajecia beda sie odbywaly do godz 18. Mysle ze jakos madrze to tak rozpisza azeby nikt na tym ucierpial.
    Zycze Popowicom duzo energi i spokoju. Bedzie dobrze. Trzymajcie sie!!!

  • 24 stycznia, 2017 o 11:25 pm Zaskoczona

    Czytam, czytam i oczom nie wierzę . Miała być likwidacja gimnazjum , a nie szkoły podstawowej ! Czyżby ochrona starosądeckiej ” elity ” w gimnazjum ? Chyba nas to nie dziwi …

  • 25 stycznia, 2017 o 1:32 am ?

    Pomoce się zakupi i będą służyły przez wiele lat, a za benzynę do gimbusa i pensję dla kierowcy trzeba będzie płacić przez wiele lat.
    Bo dzieci mają być dowożone.
    Gimbus pewno teraz zmieni nazwę

  • 25 stycznia, 2017 o 7:51 am Mama z Popowic

    Drogi uczniu, ale są pewne priorytety, rzeczy ważniejsze i mniej ważne, a szkoła należy akurat do tych ważniejszych.

  • 25 stycznia, 2017 o 8:02 am Mama z Popowic

    Przecież nikt nikogo na siłę nie zmusza do trzymania dzieci w szkole w Popowicach, jeśli komuś nie będą odpowiadać warunki tam panujące, to zawsze może przenieść dziecko do szkoły w Starym czy Nowym Sączu. Jednak Jestem pewna że nawet przy nauce na dwie zmiany plan lekcji będzie ułożony w taki sposób, że lekcje będą kończyć się najpóźnej po 16 godz. W prezentacji pokazanej przez Burmistrza celowo było przeciągnie aż do godz 18, żeby pokazać jakie to będzie niekorzystne dla dzieci i rodziców. Skoro Burmistrz twierdzi że pieniądze nie grają tu głównej roli, to wystarczy trochę dobrych chęci i na pewno można to dobrze zorganizować. Ale teraz krok należy do Burmistrza, czy dotrzyma obietnic i podejmie starania o konieczną rozbudowę szkoły, czy będzie zwlekał, tłumacząc się kosztami.

  • 25 stycznia, 2017 o 8:08 am Anonim

    Może mi ktoś powiedzieć kto to ten Edwardo? Jak czytam jego wpisy to wydaje mi się że dla tego pana szkoła podstawowa to powinna trwać dużo więcej jak teraz czy po reformie. Skończony analfabeta któremu wydaje się że na wszystkim się zna. MATOŁ

  • 25 stycznia, 2017 o 9:57 am komo

    Metropolita; Jak nie kumasz to jesteś GŁĄB !!!

  • 25 stycznia, 2017 o 10:03 am Też mama

    Brawo , tak trzymać , zgadzam się !

  • 25 stycznia, 2017 o 11:46 am bond

    POPOWICE ; Tylko się nie cieszcie !…… bo władza nie lubi przegrywać !……. bo ona tylko najlepiej wie co dla dzieci i obywateli jest najlepsze !. Nie zapominajcie o tym !!! .

  • 25 stycznia, 2017 o 4:25 pm zzzzzzzzzzzzzzzp

    Pan Burmistrz mimo ze nauczyciel kompletnir nie orientuje sie w zakresie starosadeckiej oswiaty

  • 25 stycznia, 2017 o 6:28 pm Krzysiek

    Porażka jakich mamy ludzi w gminie wszystkiego nie przeliczy na pieniądze kiedyś się dowiesz. Jest coś takiego jak serce którego.

  • 27 stycznia, 2017 o 11:30 pm życzliwy

    Jest takie powiedzenie jak liczysz to licz najpierw na siebie. Mieszkańcy Popowic idziecie w dobrym kierunku , macie u siebie ludzi , którzy pomogą wam osiągnąć ten cel. Jest coś takiego jak solidarność ludzka i czyny społeczne. Robicie to dla własnych dzieci . Nie mogą Światem tylko rządzić paragrafy i pieniądze . W naszym kraju udało się wiele inicjatyw oddolnych . Trzeba pokazać władzy , że człowiek jest najważniejszy a nie władza która przemija . Papież mówił kto nie szanuje swojej przeszłości , nie będzie miał przyszłości .

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"