Edukacja

Magiczny Wrocław i Kotlina Kłodzka czyli uczniowie „Słowackiego” na wycieczce

Opublikowano: 24 czerwca, 2016 o 7:33 am   /   przez   /   komentarze (0)

W środku nocy, bo o godz. 4 gimnazjaliści z klas I wyruszyli zdobywać Góry Stołowe. Spacer w wyjątkowym labiryncie Błędnych Skał rozpoczął naszą niesamowitą przygodę. Błędne Skały to zespół bloków skalnych na wysokości 853 m n.p.m., tworzący malowniczy labirynt – skalne miasto Położony jest w południowo-zachodniej części Polski w Sudetach Środkowych w Górach Stołowych na obszarze Parku Narodowego.

Duże wrażenie zrobiła na nas Kaplica Czaszek w Kudowie Zdroju, wielki wspólny grobowiec ofiar wojen śląskich oraz chorób zakaźnych z XVIII wieku. Ściany i sufit kaplicy wyłożone są 3 tys. czaszek i kości ludzkich, a pod podłogą spoczywa dalsze kilkadziesiąt 20-30 tys. szczątków ludzkich.

Kaplica wybudowana została w 1776 roku przez ks. Wacława Tomaszka i jest wyjątkowym obrazem przemijalności i kruchości człowieka. We wspólnym grobowcu znalazły się całe rodziny, przyjaciele i wrogowie.

Nocleg i obiadokolacja miały miejsce w stylowym hotelu otoczonym ogrodem różanym i stawami pełnymi żab, których rechot obudził całą grupę następnego dnia wczesnym rankiem.

Jeszcze pierwszego dnia wycieczki mieliśmy w planie Wrocław nocą. W godzinach wieczornych dotarliśmy do centrum Wrocławia i wjechaliśmy na wieżę widokową Sky Tower i z tego najwyższego budynku podziwialiśmy panoramę miasta.

Drugiego dnia z przewodnikiem zwiedzaliśmy Wrocław, m. in. Rynek, Ratusz, Katedra Św. Jana Chrzciciela. Podziwialiśmy Panoramę Racławicką, projekt Styki i Kossaka ukazujący jedno z najważniejszych wydarzeń w historii państwa polskiego XVIII wieku – powstanie kościuszkowskie i zwycięską bitwę pod Racławicami w 1794r. W XXI wieku w dobie 3D czy 4D. Panorama nadal robi na widzach niesamowite wrażenie.

Następnie obejrzeliśmy Ogrody Japońskie będące kawałkiem żywej, orientalnej kultury w środku Europy oraz spektakl „Grające fontanny”.  Była to chwila odpoczynku i relaksu nad wodą.

Niesamowite wrażenie zrobiło na nas wrocławskie ZOO i Afrykarium – kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. W ZOO podobały nam się również: misie, zebry, hieny, strusie, lwy i inne koty oraz małpy.

Powrót do Starego Sącza był pełen emocji sportowych, cały autokar kibicował polskiej drużynie grającej w piłkę nożną z Niemcami na ME we Francji. Wynik 0:0, uznaliśmy za dobry znak zapowiadający ostateczne zwycięstwo BIAŁO-CZERWONYCH. W dobrych humorach wróciliśmy do domów następnego dnia, bo po godz. 24.