Info z urzędu, Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Stary Sącz ma nowy herb! Heraldycy zatwierdzili projekt

Opublikowano: 10 maja, 2016 o 1:30 pm   /   przez   /   komentarze (72)

Dzisiaj (10 maja) w Urzędzie Miejskim w Starym Sączu odbyła się konferencja prasowa podczas której burmistrz Jacek Lelek poinformował, że projekt nowego herbu Miasta i Gminy Stary Sącz został zatwierdzony przez Komisję Heraldyczną. Nowe projekty herbu kosztowały 10 tysięcy złotych. Co dalej?

DSC_0005 (1024x681)

Teraz ostateczna decyzja należy do radnych, którzy 24 maja na sesji zatwierdzą bądź odrzucą projekt. Bardziej niż pewne jest to, że radni przychylą się do decyzji i nowy herb będzie gotowy na główne uroczystości 19 czerwca.

W radzie jest dobry klimat do tego aby radni dali się tym argumentom przekonać –mówi burmistrz Jacek Lelek.

19 czerwca na Ołtarzu Papieskim odbędzie się uroczysta Msza św podczas której dekretem papieskim św Kinga zostanie ogłoszona Patronką Miasta. Wtedy też na nowych sztandarach i herbie zagości Pani Ziem Sądeckich.

Jak wiadomo obecny herb nadali Austriacy w 1812 roku i nie ma on wiele wspólnego z polską tradycją heraldyczną. Stąd dyskusja o konieczności zmiany herbu, która toczyła się od lat. Impuls do konkretnego działania dał dekret papieski z 6 stycznia tego roku uznający św. Kingę oficjalną patronką Starego Sącza. – To dla nas bardzo ważny moment – nie ukrywa burmistrz Jacek Lelek. – Cieszę się, że Stary Sącz dojrzał do zmiany herbu. Przecież św. Kinga nieformalną patronką miasta była już od chwili śmierci pod koniec XIII wieku. Ze Starym Sączem jest nierozerwalnie związana. Zmianie była bardzo przychylna komisja heraldyczna, gremium przecież raczej konserwatywne, co jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że nasza decyzja jest słuszna.  

Zadowolenia nie krył również Andrzej Długosz prezes Towarzystwa Miłośników Starego Sącza, który żartował. – Cieszę się, że w Starym Sączu kończą się czasy zaboru austriackiego. – A całkiem serio dodawał. – To bez wątpienia postać o największym dla nas znaczeniu.  Dziękuję w imieniu Towarzystwa za starania i doprowadzenie tej sprawy do finału.

Spośród 3 propozycji najbardziej heraldykom „przypadła do gustu” św Kinga w stroju klaryski. I to właśnie ten projekt zostanie poddany pod głosowanie na najbliższej sesji Rady Miasta. To będzie ostatni krok.

Co z wcześniejszymi zapowiedziami burmistrza, by projekt herbu poddać konsultacjom społecznym? Sądząc po ostatnich Waszych komentarzach zmiana herbu nie spotkała się z przychylnością mieszkańców.

Brak konsultacji społecznych to nie jest brak szacunku dla społeczeństwa -mówi przewodnicząca Rady Miejskiej Ewa Zielińska – nie mieliśmy o czym dyskutować z mieszkańcami nie mając zatwierdzonego projektu.

Teraz projekt już jest, ale dyskusji nie będzie.

Tak naprawdę to dyskutowaliśmy –kontynuował burmistrz Jacek Lelek -pokazując te wszystkie propozycje także w mediach. Byli u nas także przedstawiciele mieszkańców.

Oto kilka Waszych komentarzy:

„Dotychczasowy herb lepszy niż wszystkie propozycje razem wzięte”

„Herb powinien być zmieniony ale na Boga nie może jednoosobowo Burmistrz decydować o zmianie. Jeśli tak to powinien zorganizować referendum a nie jakieś konsultacje społeczne z kim !!!!!!!!!”

„Mi też stary herb nie wadzi , więc po co kombinować . Nie macie na co pieniądze wyrzucać ? Ktoś powie iść z duchem czasu ? tylko że ten obecny duch czasu jest zgniły , dbajmy o odrodzenie starego ducha a nie jak papugi róbmy to co za lasem „

„…symbolika oznacza zgodę na poddanie się pod rządy zaborcy.”- czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jakie elementy dotychczasowego herbu oznaczają to poddaństwo? Może to biały orzeł, z dumnie rozpostartymi skrzydłami, korona ( podobny do koron polskich królów ) czy kamienny most ? ( Ten ostatni element interpretuję jako łączność między dwoma narodami. Wszakże wiadomo, iż Galicja była autonomiczna częścią CK.) No może coś kolory tła o tym mówią – zmienić i będzie dobrze. Mnie się stary podoba!”

„Te nowe herby to kicz jakich mało…totalna porażka wyobraźni i dobrego gustu….herb ma być herbem a nie gadżetem …po co ta zmiana ?? herb ma być czytelny a nie jakieś postacie jak z bajki…dla mnie bez sens …..czy naprawdę ta zmiana jest konieczna ??”

Czy jesteś za zmianą herbu? Zagłosuj w naszej internetowej >>>SONDZIE<<<

Zobacz : Nowy herb Starego Sącza. Znamy propozycje!

 

Zatem przedstawiamy nowy herb, flagę, sztandar i pieczęć Starego Sącza. Oficjalnie czekamy jeszcze na decyzję Rady, ale skoro klimat w niej jest korzystny –jak dodał burmistrz  – nie będzie najmniejszego problemu z jego akceptacją.

 

 

Pozostałe projekty:

 

Obecny herb:

Obecny herb Starego Sącza

Obecny herb Starego Sącza

 

POLUB NAS NA FACEBOOKU I BĄDŹ NA BIEŻĄCO: Starosądeckie.info

 

Komentarze

Komentarze (72)

  • 10 maja, 2016 o 2:16 pm zły

    Bez sensu. Poprzedni herb był wspaniały!

  • 10 maja, 2016 o 2:24 pm Anonim

    Potrzebna ta zmiana jak psu trawę żreć.
    A że bez konsultacji, cóż dziwnego – z sejmu przykład idzie. Dobrze jeszcze, że nocą nie uchwalają.

  • 10 maja, 2016 o 2:33 pm obieżyświat15

    „Dobre zmiany” nawet naszą gminę dotknęły ktoś nie chce być gorszy.

  • 10 maja, 2016 o 2:34 pm obieżyświat15

    „Dobre zmiany” nawet naszą gminę dotknęły. Śmiechu wartę. POprzedni był o wiele ładniejszy………………..

  • 10 maja, 2016 o 3:06 pm Anty

    Porażka

  • 10 maja, 2016 o 3:09 pm widzimisie

    Teraz herb moze zawisnac w kazdy domu i bedziemy sie do niego modlic

  • 10 maja, 2016 o 3:27 pm SĄDECZANIN

    Drodzy radni nie tylko Wy mieszkacie w naszej Gminie, więc liczcie się też ze zdaniem mieszkańców!!!!!!!!

  • 10 maja, 2016 o 4:04 pm Wiola

    O zgrozo!!!!!!!!!!! a jednak to prawda.Tragedia.

  • 10 maja, 2016 o 4:21 pm Anonim

    „Brak konsultacji społecznych to nie jest brak szacunku dla społeczeństwa -mówi przewodnicząca Rady Miejskiej Ewa Zielińska”. To właśnie jest brak szacunku, macie dosłownie gdzieś opinie mieszkańców! I jeszcze to: „Tak naprawdę to dyskutowaliśmy –kontynuował burmistrz Jacek Lelek -pokazując te wszystkie propozycje także w mediach. Byli u nas także przedstawiciele mieszkańców. ” I co z tych dyskusji wynikło…?! Więcej głosów nie przychylnych było temu projektowi, ale Wy sobie nic z tego nie robicie!! Dodam jeszcze – że te 10tys. zł to dopiero początek kosztów, i nie idzie to z kieszeni pana burmistrza czy Rady.. a z kieszeni mieszkańców, notabene niezadowolonych z wymysłów wyżej wymienionych!!

  • 10 maja, 2016 o 4:22 pm Thor

    I poszło po 10 tyś na projekty były 2-3? Projekty czyli 20-30 tyś! A teraz ile zmiana herbu będzie kosztować?? 10-20-30 tyś? A może 100 tyś zł pl z naszej gminnej kiesy!! Czy naprawdę w gminie nie ma pilniejszych spraw,do realizacji z budżetu gminnego?? Ja się pytam na co? I komu jest ta zmiana potrzebna???

  • 10 maja, 2016 o 4:23 pm Stasek Gąska

    Wyrażam głębokie zaniepokojenie poczynaniami naszych włodarzy
    SUGERUJĘ
    Wydać dekret
    O NIEUZNANIU FAKTU, IŻ STARY SĄCZ BYŁ KIEDYKOLWIEK POD ZABORAMI
    zmienić herb, zmienić radnych i ….
    DOBRA ZMIANA wreszcie BĘDZIE SAMA !!!

  • 10 maja, 2016 o 4:42 pm BRYJA

    Do Boga się módlcie !!!!!!! ” ludzie, nie do Herbu ! – ” Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał ani służył. Ja jestem Pan, Bóg Twój, mocny zawistny, karzący nieprawość ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidzą, a czyniący miłosierdzie tym tysiącom tym, którzy mnie miłują i strzegą moich przykazań.” (Biblia; Dekalog z góry Synaj – 10 Przykazań Bożych)

  • 10 maja, 2016 o 4:45 pm BRYJA

    Do Boga się módlcie !!!!!!! ” ludzie, nie do Herbu ! – ” Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał ani służył. Ja jestem Pan, Bóg Twój, mocny zawistny, karzący nieprawość ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidzą, a czyniący miłosierdzie tym tysiącom tym, którzy mnie miłują i strzegą moich przykazań.” (Biblia; Dekalog z góry Synaj – 10 Przykazań Bożych)

  • 10 maja, 2016 o 6:02 pm starosadeczanka

    Włodarze Starego Sącza w pełni dostosowali się do ‚ tworzenia nowej polityki historycznej „. Wymażmy historię wg. niektórych niegodną pamiętania . Teraz w pełni dostosujemy się do ” dobrych zmian” . Obywatele miasta nie zasługują na to , aby zapytać ich o zdanie. To jest przykre.Dziękuje władzom , że poinformowali o swoich planach w mediach . To naprawdę docenienie mieszkańców. Poza tym , prosiłabym władze miasta o podanie wszystkich kosztów związanych ze zmianą herbu i wymianą dokumentów, na których on się pojawia.W tej kwestii dyskretne milczenie i zamydlanie oczu [10 tys na jeden projekt i co dalej]. Z ciekawości – czy ze ściany budynku UM skujecie ” stary ” herb?

  • 10 maja, 2016 o 6:17 pm Siostra Maria

    Gratulacje Burmistrza oraz Radnych którzy zdecydowali się na zmianę herbu. Dziękuję i tak trzymać. A pozostałe komentarze nadają się tylko do kosza W tej sprawie komentarze nie powinny się pojawić

  • 10 maja, 2016 o 6:26 pm mateusz

    Zdaje się, że Pan Burmistrz nie ma zbyt wiele do roboty skoro wymyśla tak absurdalne pomysły jak zmiana herbu, albo zwyczajnie żegna się z Urzędem.
    Całą ideę uważam za idiotyczną. Po pierwsze, decydujące zdanie w tej kwestii winni mieć mieszkańcy miasta, a nie Burmistrz ze swoją świtą. Tych z kolei nikt jak widzę o zdanie nie zapytał (brak konsultacji np. na zebraniach osiedli, nie wspominając już o referendum lokalnym). Po drugie, opinia Komisji Heraldycznej złożonej z leśnych dziadków nie jest w tej materii wiążąca. Po trzecie, nie jest głosem mieszkańców stanowisko w sprawie wyrażone przez Tow. Miłośników Starego Sącza, a ściślej jego Prezesa (pośród członków Towarzystwa według mej wiedzy są bowiem osoby przeciwne temu pomysłowi).
    Nie rozumiem dlaczego cały pomysł jest procedowany w tak ekspresowym tempie.
    Nowy herb z Kingą jest w mej ocenie nijaki, bezpłciowy oraz mało oryginalny. W zasadzie jest to zwyczajne skopiowanie herbu Nowego Sącza z podmianą świętej. No ale ważne, że mamy Świętą !! Jeszcze trzeba było w tym nowym herbie małego Jana Pawła i ks. Tischnera po bokach Kingi dorzucić.
    Z tego co widzę Kinga w naszym mieście ma już wszystko: źródełko, most, trakt, plac, herb i… dwie apteki 😉 Aż strach pomyśleć, co będzie następne. Może zmiana nazwy miasta ?

    Co ciekawe, do dnia dzisiejszego nikt nie uzasadnił dlaczego po 200 latach (w tym 100 latach po upadku CK Monarchii) nagle zaistniała potrzeba błyskawicznej zmiany starego herbu. Sam natomiast uważam, że jest on ciekawy i niepowtarzalny. Zdecydowanie wyróżnia się on na tle większości herbów małopolskich. Niektórzy mogą zarzucić, że jest to herb z czasów zaboru austriackiego, ja osobiście uważam to za jego dodatkową wartość. Wszak zmianą herbu nie przekreśli się ponad stuletniej przynależności Starego Sącza do tego jakże niepowtarzalnego tworu jakim było Cesarstwo Austriackiego (a później Austro-
    Węgierskie). Warto też zauważyć, że pewna mitologia związana z CK monarchią (której ostatnim symbolem w Starym Sączu jest obecny herb) jest w wielu miejscach w Europie pielęgnowana i kultywowana przez co będąc w niektórych miasteczkach Słowacji, Zakarpacia, Moraw, Siedmiogrodu czy Węgier czuje się klimat bliski klimatowi Starego Sącza.
    Żal.

  • 10 maja, 2016 o 6:37 pm mateusz

    Propozycja do Redakcji Portalu:
    Z tego co mi wiadomo portal odwiedza bardzo wiele osób – głownie mieszkańców Starego Sącza.
    W związku z tym Redakcja winna rozważyć uruchomienie ankiety na temat tego, co czytelnicy myślą o pomyśle zmiany herbu. Wyniki tej ankiety (w zależności od liczby głosujących) można by następnie przesłać do Urzędu Miasta z prośbą o ustosunkowanie się. Jeżeli większość głosujących opowiedziałaby się przeciwko pomysłowi to w pewnym sensie będzie to odzwierciedlać „głos ludu”, którego Pan Burmistrz nie powinien lekceważyć, zwłaszcza, że zmiana herbu wiąże się również z obciążeniem dla budżetu.

  • 10 maja, 2016 o 6:53 pm Stasek Gąska

    Nie rzucaj pereł przed świnie

  • 10 maja, 2016 o 7:51 pm Czytelnik

    Jak najbardziej trafny pomysł . Proszę składać petycje z podpisem imienia i nazwiska.

  • 10 maja, 2016 o 7:57 pm Lach

    Czy te osoby, które dały upust emocjom. Pytam, czy zdajecie sobie sprawę z tego co piszecie. Napiszcie, że jesteście za herbem nadanym przez zaborcę. Napiszcie, ze nie chcecie świętej Kingi w herbie. Napiszcie ze nic dla was nie znaczy ze zaborca dokonał rabunku dóbr kultury, złota, które wywieziono z klasztorów z magistratu niszcząc historię miasta. Napiszcie ,ze Polska to dla was nic nie znaczy. Napiszcie i sie pod tym podpiszcie.

  • 10 maja, 2016 o 8:33 pm Ss

    Ręce precz od herbu

  • 10 maja, 2016 o 8:54 pm starosądeczanka

    A czy pan Lach mógłby podać konkrety? Bo z tego co ja wiem to nasi przodkowie wielkiego wyboru nie mieli , ale i tak trafiło im się nie najgorzej. Galicja to była jedna z prowincji Cesarstwa Austriackiego, a od 1867 Cesarstwa Austro= Węgierskiego z szeroką autonomią . Było biednie ,ale że się tak wyrażę swojsko- po polsku. Klasztor klarysek nie został zamknięty , Tyle w temacie prześladowań . Chyba komuś pomyliły się wydarzenia.

  • 10 maja, 2016 o 9:26 pm Anonim

    brawo

  • 10 maja, 2016 o 9:43 pm nie cynik, a realista

    Buaha, ha. Według internetowych sond od przeszło 4 lat burmistrzem Starego Sącza jest niejaki Stanisław Ciągło 🙂 który w takich sondach miał miażdżącą przewagę nad Lelkiem :-). Miłej zabawy w wirtualną decyzyjność 🙂

  • 10 maja, 2016 o 9:48 pm Max

    Zmiana herbu jak najbardziej oczekiwana.Garstka pisze na portalu. Nie byłoby ojca św. w Starym Sączu gdyby nie Św. KINGA dalej nie będę już pisał bo każdy wie co zawdzięczają pokolenia naszej Patronce.

  • 10 maja, 2016 o 9:51 pm mieszkaniec

    Ujmę to inaczej, nie chce tak brzydkiego herbu! Po pierwsze były 3 propozycje i w dwóch propozycjach zarówno św. Elżbieta jak i św. Kinga trzymają uwaga – LILIĘ! Skąd ten pomysł? Nie wiem! Wiem za to że lilia nie jest atrybutem ani jednej ani drugiej świętej. Atrybutami św. Kingi jest klasztor i bryła soli z pierścieniem – przecież nawet nam mieszkańcom kojarzy się głównie z miniaturą klasztoru trzymaną w obydwu dłoniach! Natomiast atrybutami św. Elżbiety są róże, kilka monet lub różaniec. Do tego dochodzi fakt że długo przed zaborami jako herbu Starego Sącza używano dwóch liter – AS (z łac. Antqiua Sandecz) – co było na tej propozycji z dwoma świętymi i jeszcze byłby historycznie uzasadniony gdyby nie to berło i ta nieszczęsna lilia (które nie są atrybutami ani św. Kingi, ani św. Elżbiety). Dlatego dziwi mnie fakt że heraldycy w ogóle zaakceptowali pomysł św. Kingi z lilią!! Bo dla mnie historycznie i kulturowo jest nie do zaakceptowania! Do tego można było zrobić czerwone tło (dopuszczone przez heraldykę) przynajmniej by się trochę odróżniało od okolicznych herbów Nowego Sącza czy Chełmca! Ale nie- przecież musi być na jedno kopyto!

  • 10 maja, 2016 o 9:55 pm ...

    Z jednym się zgadzam w „pewnym sensie”. Przy okazji można tez zrobić głosowanie za zlikwidowaniem podatków i składek na ZUS. I podwyższeniem 500+ na 800+.

  • 10 maja, 2016 o 10:02 pm kowal

    Obecny Herb spoko ŚW Kinga Szacun spoko Poco zmieniać zeczy ustalone nie wspomne o kosztach i o zamieszaniu z tym związanym

  • 10 maja, 2016 o 10:51 pm aga

    Stary herb najlepszy.

  • 10 maja, 2016 o 11:14 pm Anonim

    ty jesteś garstka

  • 10 maja, 2016 o 11:16 pm Pis

    A CHELMIEC MA BASEN.

  • 11 maja, 2016 o 7:15 am Anonim

    wole taki herb niż jakieś swiete osoby az wioska kipi tymi kościołami to teraz herb spadaj

  • 11 maja, 2016 o 7:28 am Anonim

    fajnie ze elemelek liczy się ze zdaniem mieszkańców zmiana herbu promowanie opoki chęć zrobienia z rynku skansenu to jest to. Mieszanie się w sprawy o których nie ma pojęcia. Lepiej zbierajcie grosza na ponowny remont węgierskiej

  • 11 maja, 2016 o 8:47 am starosądeczanin

    Nie powinno się zmieniać herbu!

  • 11 maja, 2016 o 9:46 am PG

    Nasz kraj przechodzi gruntowne zmiany więc potrzebne jest dobra zmiana również dotycząca zmiany herbu. Tak trzymać i nie dać się zastraszyć przez znikomą ilość osób zainteresowanych tym tematem. Reszta jest za zmianą i tego trzeba się trzymać .

  • 11 maja, 2016 o 10:01 am ...

    … i koszty utrzymania z nim związane. A niech ma. Idealne rozwiązanie dla nas. Basen blisko, ale nich kto inny płaci za wybudowanie i utrzymanie 🙂 🙂 🙂

  • 11 maja, 2016 o 10:30 am bip

    Jestem za zmianą herbu, ale fajnie by było gdyby nawiązano w nim do ziemi sądeckiej, np. św. Kinga i pod nią ziemia sądecka, albo tablica z prawami miejskimi.

  • 11 maja, 2016 o 1:09 pm Anonim

    właścicielką tej ziemi była Kinga – więc czemu nie

  • 11 maja, 2016 o 1:18 pm xza

    własnie co mozesz mi powiedzieć bo oprucz wizyty papierza

  • 11 maja, 2016 o 1:22 pm Starosądeczanin

    Stary Sącz dojrzał ale do odwołania obecnego burmistrza i jego zastępcy!!!! Panowie wyrzucacie pieniądze podatników i mieszkańców gminy w błoto i wasze chore pomysły!!!!

  • 11 maja, 2016 o 1:30 pm Starosądeczanin

    Ja też gratuluję rozumu!!! Wprowadzmy jeszcze w gminie świętą inkwizycję i wybudujmy na rynku pomnik… Bo do tego zaczynamy dążyć!!!

  • 11 maja, 2016 o 1:32 pm :)

    Bredzisz !

  • 11 maja, 2016 o 2:14 pm prawdawoczykole

    Orzeł biały znika z herbu.Od dzisiaj już mozemy bojkotowac nowy herb.

  • 11 maja, 2016 o 2:20 pm wściekła mieszkanka

    no i po co te zmiany? nudzi się wam? nie macie co z kasą robić? do dupy to jest! nic nie liczycie się z mieszkańcami robicie co chcecie! WSTYD!!!

  • 11 maja, 2016 o 2:37 pm adam

    Masz rację Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

  • 11 maja, 2016 o 2:57 pm Kola

    BOJKOTOWAĆ Św. Kingę skandaliczna opinia a gdzie mieszkasz Starym Sączu

  • 11 maja, 2016 o 5:05 pm Pic

    Co ile lat będziemy zmieniać i po co?

  • 11 maja, 2016 o 6:58 pm sm

    Wszystko fajnie.Tylko nowy herb jest uważany za mniej atrakcyjny od starego i nie spotkał się raczej z entuzjazmem mieszkańców. Jak pokazuje wymiana poglądów np. na niniejszym portalu przytłaczająca większość Starosądeczan tak uważa.Dyskusja w mediach pokazała wolę mieszkańców, a herb jak rozumiem i tak będzie nowy?? Gdzie tu liczenie się z mieszkańcami??? Gdzie tu logika??

  • 11 maja, 2016 o 7:55 pm obserwator

    I dobrze, że Stary Sacz będzie mial w herbie Św. Kingę. Nowy Sącz ma Św. Małgorzatę i z tego powodu mieszkańcy nie robią problemu. Tylko u nas garstka zainteresowanych czy raczej przeciwnych tylko dlatego, że nie piszą te komentarze. 24 maja będzie to szczególny dzień zapisany w historii miasta.

  • 11 maja, 2016 o 9:52 pm TH

    LACH JESTES ŚMIESZNY I NIE POWAŻNY do dzisiejszego dnia występuje powiedzenie na naszych terenach że” za babci Austri … Było tak i tak… Za babci Austri zbudowano… Za babci Austria.. ” POCZYTAJ TROCHE NA TEMATY HISTORYCZNE. O kulturze na rejonach Austro Węgier a potem się wypowiadaj, przyjedz się na wschód Polski gdzie był zabur rosyjski i się przekonasz jak wygląda Polska pod ruskie butem a jak pod austriackim kapciem ale ty tego nie ogarniesz bo jesteś zbyt płytki intelektualnie.

  • 11 maja, 2016 o 10:00 pm Anonim

    W sondzie widzę 75% na NIE.. i to jest ta garstka, za to te 25% na TAK to większość.. jakaś nowa matematyka…? I tak zgadzam się 24 maja będzie szczególny.. bo ta zmiana herbu będzie NAS kosztować ok. 100tys.zł, do tego dodam dofinansowanie z kasy gminy 100tys.zł na iluminacje mostu… i mamy 200tys.zł!! A burmistrz darmowego parkingu na Rynku nie chce zrobić bo to przecież aż 80tys.zł/rocznie!! To jak to jest.. tu lekką ręką się 200tys.zł wydaje, a tu musi wydusić od mieszkańców 80 tys.zł/rocznie bo przecież budżet by się mu posypał! TRAGEDIA! A ten darmowy parking byłby dużym udogodnieniem dla mieszkańców!!

  • 11 maja, 2016 o 11:27 pm Anonim

    brawo dobrze napisane

  • 12 maja, 2016 o 9:00 am b

    Lilia jest symbolem czystości i dziewictwa, a św. Kinga była dziewicą

  • 12 maja, 2016 o 9:04 am b

    Chyba Pani czegoś nie wie: było bardzo biednie, wszędzie pijaństwo i bezrobocie. Polacy przed I wojną i w czasie całych zaborów musieli jeździć na tzw. saksy, bo by z głodu poumierali. Nie chcemy herbu zaborcy i tyle w temacie!

  • 12 maja, 2016 o 9:05 am b

    naucz się pisać bez byków , bo aż razi w oczy! (papież , oprócz)

  • 12 maja, 2016 o 11:32 am mieszkaniec

    ale wytłumaczenie.. lilia jest też symbolem wielu innych rzeczy.. tu po prostu ktoś na siłę na wszystkich 3 propozycjach pchał tą lilię, która nie ma nic wspólnego ani z jedną ani z drugą Świętą. A to nie jest jakiś obraz na którym artysta coś tam chce przekazać, i który można sobie na różne sposoby interpretować, tylko herb, który powinien się mieścić w pewnych ramach tradycji, kultury i historii..

  • 12 maja, 2016 o 1:39 pm Starosądeczanin

    Brawo!!!!! Dobrze napisane!!!!!

  • 12 maja, 2016 o 2:14 pm PG

    Czy zastanawiałeś się dlaczego parking jest płatny. Otóż gdyby nie pobierano symbolicznej złotówki to wszystkie miejsca parkingowe byłyby zajęte przez osoby, które pracują wokół rynku i miejsc dla przyjeżdżających by nie było. Na pewno jeździsz do Nowego Sącza i próbujesz zaparkować i masz z tym problem. Płatny parking powoduje rotację samochodów dlatego wolę zapłacić złotego niż jeździć kilka razy i szukać miejsca tak jak to jest Nowym Sączu.

  • 12 maja, 2016 o 3:49 pm ...

    Można używać mózgu? można.
    Brawo PG

  • 12 maja, 2016 o 3:56 pm starosądeczanka

    Ma pan rację – nie rozumiemy się . Nie chce pan starego herbu- w porządku, tylko dlaczego wypowiada się pan w imieniu innych.

  • 14 maja, 2016 o 5:18 pm Unita

    Beznadzieja , okropny herb

  • 14 maja, 2016 o 7:07 pm Zniesmaczony

    Kompromitacja. Pozytywnie oceniałem rządzących, ale jest coś w stwierdzeniu, że władza się zużywa. Jesteśmy świadkami kolejnych błędnych decyzji i utraty kontaktu z rzeczywistością.Dwie kadencje i starczy. Oby tym razem było z kim przegrać.

  • 17 maja, 2016 o 11:45 pm ss

    Na miejscu radnych bałbym się głosować za zmianą herbu. Rozliczenie nastąpi przy urnie wyborczej. Drżyjcie.

  • 20 maja, 2016 o 11:01 pm Antonim

    A z czyich to idzie pieniędzy?.Już lepiej mogli dac w herbie budynek gminy bo to zamek krolewski

  • 20 maja, 2016 o 11:04 pm Antonim

    A z czyich to idzie pieniędzy?.Już lepiej mogli dac w herbie budynek gminy bo to zamek krolewski

  • 20 maja, 2016 o 11:05 pm Antonim

    Lepiej zmienić nazwę miasta

  • 21 maja, 2016 o 9:25 am Mieszkanka

    O nowy herb mieszkancow nie pytaja ciekawe czy o spalarni w starym saczu zapytali tez nie radni z wladza za bedzie spalarnia. Bedziemy lezec na stawach a po drugiej stronie ulicy beda palc plastiki bedzie super a po co tyle kasy na oświetlenie mostu przeciez i tak go nie bedzie widac spalarnia go zasloni. Wyrzucili inwestora spalarni z mostek z chelmca a nasi dobrzy i sie zgodzili. Moze prezenty zachwycily. Pola ktore byly na parking pod lotnisko zróbcie parking na stawy i rynek targowice bo w srode ludzie nie maja gdzie stawiac auta. Smalarnia wszystko bedzie szło na stawy po co ulepszac stawy skoro smród tam bedzie. Gmina sie wzbogaci na takiej inwestycji ale czy tylko Gmnina czy juz inni tez

  • 21 maja, 2016 o 9:36 am zefir

    A mi nie podoba się nazwa Stary Sącz trzeba to zmienić bo wstyd podawać taką nazwę

  • 21 maja, 2016 o 9:37 am znudzona

    Szkoda że pan Ciaglo nie wygral wyborów

  • 21 maja, 2016 o 9:47 am zofia

    Panie burmistrzu dlaczego ludie w Starym Sączu nie mogą głosować w sprawie zmiany herbu tylko jakaś tam rada .My nie wyskoczylismy kotu spod ogona żeby robić z nas niewolników.Nie każdy chce inny herb.Lepiej zrobic coś sensownego dla miasta co bedzie widać

  • 21 maja, 2016 o 4:25 pm zofia

    Racja popieram.Ludzie też chyba coś mają do powiedzenia szczególnie ci starsi sadeczanie.Ale nawet ich ma się za nic

  • 10 czerwca, 2016 o 8:43 am Lipie S

    Nie widzę sensu tej zmiany. Poprzedni herb jest dużo lepszy…

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"