Edukacja, Z ostatniej chwili

My w Brukseli

Opublikowano: 8 listopada, 2018 o 7:34 pm   /   przez   /   komentarze (0)

15.10 br. w Krakowie rozpoczęła się nasza przygoda z wyjazdem studyjnym do Brukseli. Była to nagroda w konkursie „Niezłomni, nieobecni na lekcjach historii’’. (Ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Juliusza Słowackiego nagrodzeni zostali Piotr Padula z kl. 3c i Jakub Leszko z kl. 3d).

Wycieczkę zapoczątkował wyjazd o godz. 19 z głównego dworca autobusowego w Krakowie (MDA). Po wielogodzinnej podróży przez państwa takie jak Niemcy, Holandia dotarliśmy do hotelu Maison de Dragon. Po chwili na odpoczynek, odświeżenie i zakwaterowanie wyruszyliśmy wraz z opiekunami na zapoznanie i wstępne zwiedzanie miasta. Następnie koło godz. 17 zaczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem, Panią Marią. W ciągu 2,5 godzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się wiele na temat historii miasta, budynków, zabytków a także wiele o wkładzie Polaków w dzieje Brukseli i całej Belgii. Przewodniczka zaprowadziła nas m.in. na Plac Męczenników, na którym znajdował się pomnik ofiar walk rewolucyjnych o niepodległość, dowędrowaliśmy również do słynnego pomnika Manneken Pis oraz katedry Św. Mikołaja i Św. Guduli. Dzień zakończyliśmy w pięknej aurze Grand Place, gdzie w pobliskiej restauracji zjedliśmy kolację.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania w hotelu, by następnie w swoich grupach wyruszyć na zwiedzanie dalszych zakamarków miasta np. parku, pałacu czy ogrodów królewskich. Kupiliśmy także pamiątki i skosztowaliśmy belgijskiej czekolady. Byliśmy również w muzeum sztuk pięknych, by zobaczyć dzieła takich malarzy jak Rubens, Bruegel. Około godziny 13 zaczęła się główna część naszego wyjazdu, czyli zwiedzanie Parlamentu Europejskiego, zainaugurowane prelekcją eurodeputowanego i przewodniczącego grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów. Opowieść o PE kontynuował pracownik parlamentu, który w ciekawy, multimedialny a zarazem treściwy sposób przekazał informacje na temat struktury działania budynku. Następnym punktem było odwiedzenie sali plenarnej robiącej niesamowite wrażenie. Dzień zakończyliśmy kolacją w restauracji.

Tradycyjnie śniadaniem rozpoczął się ostatni dzień pobytu w Brukseli. Dzięki uprzejmości Pani Marii mogliśmy nawet w ostatnim dniu dowiedzieć się wiele o mieście. Pokazywała nam mury obronne i stare uliczki, bardzo ważne w dziejach miasta. Godzina 14 to czas by wracać do Polski. O godzinie 9 byliśmy już w Krakowie. Serdecznie dziękuję za możliwość takiej formy nauki Panu prof. Ryszardowi Legutko, a nauczycielom, opiekunom i wychowawcom za wspieranie i opiekę w czasie wyjazdu.