Edukacja

Uczniowie z Przysietnicy szukali wiosny w górach

Opublikowano: 27 marca, 2015 o 3:55 pm   /   przez   /   komentarze (0)

Szkolne Koło Turystyczno – Krajoznawcze z Przysietnicy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny postanowiło przywitać tak, jak na turystów przystało z plecakiem i w górach. Oczywiście wybraliśmy szczyt dostosowany do warunków kapryśnej jeszcze w marcu aury. Postanowiliśmy wyjść na Cyrlę – polanę w Beskidzie Sądeckim w Paśmie Jaworzyny, położonej na wysokości ok. 830-860 m n.p.m. Przewidzieliśmy wszelką możliwą marcową kombinację pogody, ale o tak pięknej nawet nie marzyliśmy.

Nasza dwudziestoosobowa grupa, składająca się z uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum była wielce usatysfakcjonowana, gdy mogliśmy ogrzewać się w promieniach pierwszego wiosennego słońca, a także smakować serwowane i szeroko znane w całej okolicy pierogi. Niektórzy skusili się na lody (znanej wszystkim firmy), których smak na takiej wysokości i w takim miejscu jest zgoła odmienny niż gdzie indziej. Gdyby nie to, że szkolna wycieczka ma swoje ściśle określone ramy, to szybko z tak urokliwego miejsca na pewno byśmy się nie ruszyli. Tym bardziej, że, widoki na Dolinę Popradu i Pasmo Radziejowej były wyśmienite. Zeszliśmy tą drogą, którą wychodziliśmy, czyli do Rytra, po drodze nie mijając oczywiście górujących nad Popradem ruin rycerskiego zamku, będących niewątpliwie największą atrakcją turystyczną tej malowniczej miejscowości.

Nasza pierwsza, wiosenna wycieczka zakończyła się w doskonałym nastroju i planami na kolejne wędrówki po górskich szlakach Beskidu Sądeckiego.