Kultura

Program 38. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej

Opublikowano: 14 lutego, 2016 o 10:21 pm   /   przez   /   komentarze (1)

Znamy już program i motto 38. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej w Starym Sączu. W lipcu nad Starym Sączem, unosić się będą muzyczne kompozycje z dawnych wieków pod wspólnym mottem „Przełomy”.

Prezentujemy program tegorocznego Festiwalu:

środa, 6 VII 2016, Stary Sącz (uroczysty koncert inauguracyjny)
Emilio de Cavalieri: „Rappresentatione di Anima, et di Corpo”, Harmonia Sacra, kier. art. Marcin Szelest
Wystawiony w Rzymie w lutym roku 1600 i następnie wydany drukiem utwór należy do najczęściej wymienianych w podręcznikach „sygnałów” nadejścia nowej epoki, i jednocześnie do najrzadziej wykonywanych „przełomowych” kompozycji w historii muzyki.

czwartek, 7 VII 2016, Stary Sącz
„Guillaume de Machaut”, Ars Cantus, kier. art. Tomasz Dobrzański
Przegląd bogatej twórczości czternastowiecznego poety i kompozytora. Obok licznych subtelnych i pięknych motetów, ballad i rond Machaut skomponował Messe de la Notre Dame, uważaną za pierwsze opracowanie muzyczne całego cyklu mszalnego dokonane przez jednego, znanego z nazwiska kompozytora.

piątek, 8 VII 2016, Stary Sacz
Franz Schubert: „Die schöne Müllerin”, Jan van Elsacker (Belgia) – tenor, Anthony Romaniuk (Australia) –fortepian
Jeden z najsłynniejszych cyklów pieśni, przełomowe dzieło Schuberta, po raz pierwszy w Polsce zabrzmi w mistrzowskim wykonaniu znakomitego belgijskiego tenora z towarzyszeniem australijskiego (mieszkającego w Belgii) wirtuoza historycznego fortepianu.

sobota, 9 VII 2016, Stary Sącz
„Narodziny instrumentalnej wirtuozerii”, Concerto Palatino (Włochy), kier. art. Bruce Dickey
W programie legendarnego zespołu kornetów i puzonów Concerto Palatino znajdą się dzieła włoskich kompozytorów instrumentalistów przełomu XVI i XVII wieku, które zrewolucjonizowały muzykę europejską i pomogły rozwinąć technikę gry na instrumentach smyczkowych i dętych w stopniu wcześniej nie spotykanym.

niedziela, 10 VII 2016, Stary Sącz
Corelli i Muffat: „Concerti grossi”, {oh!} Orkiestra Historyczna, kier. art. Martyna Pastuszka
Na zakończenie festiwalu powróci prawdziwie rzymski splendor: muzyka instrumentalna końca XVII wieku w wielkiej obsadzie wykonawczej. Alzacki kompozytor Georg Muffat udał się specjalnie do Rzymu, aby tam pod okiem Corellego uczyć się najmodniejszego stylu komponowania na duże zespoły. Jego sonaty ze zbioru Armonico tributo, są pierwszym świadectwem recepcji tego przełomu.

Wcześniej, bo już 28 czerwca w słowackim Bardejovie odbędzie się Prolog 38. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej.
„Renesans muzyki dawnej” Subtilior Ensemble (kier. art. Piotr Zawistowski), Marcin Szelest(organy).
W programie polifonia wokalna renesansu oraz muzyka organowa XIX-XX wieku inspirowana muzyką dawną. Organizatorzy umożliwiają chętnym transport powrotny ze Starego i Nowego Sącza. Bilety za przejazd autokarem (w cenie 25 zł) można już zakupić w przedsprzedaży internetowej www.ekobilet.pl/ckis.

Masz dla nas temat? Pisz na kontakt@starosadeckie.info

Jesteśmy też na Facebooku: Starosądeckie.info 

fot. arch SFMD

 

Komentarze

Komentarze (1)

  • 15 lutego, 2016 o 3:27 pm KD

    10 VII, {oh!} i Martyna Pastuszka – koncert obowiązkowy ???? Sposób w jaki Orkiestra Historyczna wykonuje muzykę dawną jest czymś elektryzującym. Mając przyjemność pracy z Martyną Pastuszką dostrzegłem jak inny jest to sposób postrzegania muzyki. Kunszt wykonawczy {oh!}, a przede wszystkim wielka radość z tworzenia, powoduje to, że czasy w których ta muzyka była pisana wydają się być o wiele lepsze niż te w których obecnie żyjemy. Zapowiada się przepiękny koncert, który z pewnością pozostawi w sercach radość i tęsknotę za pięknem muzyki klasycznej.

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"