Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Park&Ride absurdem drogowym? Daje tej inwestycji 10 lat -mówi burmistrz

Opublikowano: 28 lutego, 2018 o 8:09 am   /   przez   /   komentarze (46)

Stary Sącz ogłosił  przetarg na budowę „dworca autobusowego” przy ulicy Pod Ogrodami. Kto go wybuduje i czy inwestycja nie trafi do „absurdów drogowych”?Parking Park & Ride budzi wśród mieszkańców wiele emocji. Chociaż ma pomieścić 130 samochodów osobowych, 4 autobusy i przechowalnię na 22 rowery to mieszkańcy twierdzą, że będzie świecił pustkami. Burmistrz podkreśla, że inwestycja doskonale się sprawdzi, za 10 lat!

Jest to niezwykle ważne, powiedziałbym wręcz strategiczne, przedsięwzięcie dla naszego miastamówi burmistrz Jacek LelekPark&Ride docenimy za 10 lat. Taką perspektywę sobie daję na obronę tego miejsca. Być może, będzie trochę narzekania, ale jest to pewna wizja jak nasze miasto ma wyglądać i się rozwijać. Ilość samochodów w mieście jest dzisiaj bardzo duża, więc kwestia odblokowania wąskich uliczek to jedno. Dotychczas dla wielu mieszkańców mniejszych miejscowości i przysiółków barierą w korzystaniu z autobusów był problem z dotarciem do przystanku. Teraz będą mogli do niego dojechać i bez obaw o samochód przesiąść się do autobusu. 

Budowa strefy Park & Ride realizowana będzie w ramach ogromnego projektu pn. „Rozbudowa niskoemisyjnego systemu transportu publicznego aglomeracji sądeckiej”. Partnerami tego przedsięwzięcia jest Nowy i Stary Sącz.

Wjazd na parking Park & Ride umożliwi karta parkingowa wydana na podstawie np. biletu okresowego pasażerów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Swój samochód będą mogli też zostawić użytkownicy systemu MKA, czyli ci, co korzystają z usług prywatnych przewoźników.

Parking w weekendy ma być też udostępniony turystom.

 

Komentarze

Komentarze (46)

  • 28 lutego, 2018 o 10:36 am Bolo

    Idealny plan!brawo władza Stary Sącz! Kostka na rynku w kilku miejscach się już zapada a za parę lat w ogóle nie przejedziemy przez miasto..także Brawo!!!

  • 28 lutego, 2018 o 11:24 am edix

    I dobrze. Centra miast nie są do jeżdżenia tylko do życia. Udusiłbyś się w tym syfie i tłuszczem zarósł byle tylko podjechać pod sam sklep. Prawda jest taka, że pomysł burmistrza wyprzedza tę zaściankową mentalność o 20 lat. Tutaj liczy się tylko bryja . Niczego więcej się nie docenia. Szczere brawa. Normalni mieszkańcy doceniają te inwestycje. Zapewniam. Krzyczą tylko malkontenci z lepszego sortu.

  • 28 lutego, 2018 o 11:45 am KNS-ka

    O ile dobrze zrozumiałam będzie parking dla autokarów wycieczkowych. To może wróci też życie na starosądecki Rynek , który się trochę ożywi.

  • 28 lutego, 2018 o 12:06 pm Lakiluk

    Jak rzeczywistość wykracza poza nasze wyobrażenie, to trzeba przynajmniej starać się ja zrozumieć. Ciekawe ilu mieszkańców twierdzi, że będzie świecił pustkami? Dwóch czy trzech? No może czterech dodając do tego niejakiego Józka z Potoka, co się na samorządzie zna. Słyszałem, że wielu mieszkańców twierdzi, że to strzał w dziesiątkę.

  • 28 lutego, 2018 o 12:14 pm obywatelka

    Nazwanie absurdem niezłego projektu, za który z biegiem czasu się sprawdzi, to wyraz złej woli. To przynajmniej jakaś próba rozwiązania problemów parkingowo -komunikacyjnych. Absurdem to jest na przykład pseudo ścieżka rowerowa na Węgierskiej w Nowym Sączu. Trzeba umieć przykładać do tematów odpowiednią miarę.

  • 28 lutego, 2018 o 12:19 pm MAREK T

    Bez wybudowania Węgierskiej bis ”żadna rozbudowa nisko emisyjnego transportu publicznego ”nie ma szans powodzenia !!Nowa droga do Nowego to podstawa wszelkich pomysłów jakiejkolwiek modernizacji !!! Parking bezpłatny i bez żadnych warunków w tym miejscu bardzo wskazany ale większy a szczególnie dla autobusów i busików !! Oprócz tego szybkie szynobusy od wiaduktu do Nowego rozwiązałyby sprawę transportu……i o tym należy pomyśleć

  • 28 lutego, 2018 o 12:32 pm qwer

    Wskaż najbliższe miasto z zamkniętym całkowicie centrum.. A o mentalności to może nie będziemy rozmawiać bo masz podobną do burmistrza – ja zawsze wiem lepiej…

  • 28 lutego, 2018 o 12:33 pm mieszkaniec

    Nie wiem czy to sie sprawdzi czy nie (sądze że tak) ale sprawność burmistrza jest niesamowita w realizacji celów. Pokażcie mi drugą taką gminę, która tak potrafi wydoić unijną kase. Brawo Stary Sącz, brawo Unia Europejska! Ma Pan głosy moje, mojej rodziny i znajomych. Dopóki tak będzie Pan zarządzał. PS – ciekawe co Józek z Potoka albo ten drugi malkontent wymyśli?

  • 28 lutego, 2018 o 12:35 pm mieszkaniec

    Zgoda, ale to nie jest zadanie samorządu gminnego. Tej klasy droga to już zadanie Marszałka Województwa w ewentualnej współpracy z samorzadami gminnymi.

  • 28 lutego, 2018 o 12:40 pm qwer

    Park&Ride to duże aglomeracje z rozbudowaną i zróżnicowaną siecią komunikacji miejskiej! A pomiędzy Starym Sączem a Nowym Sączem, mamy autobusy i busy – które i tak utkną na Węgierskiej.

  • 28 lutego, 2018 o 12:53 pm Lakiluk

    No, ale przyznasz qwer, że miasto zyska po prost duży i potrzebny parking, bo idea park&ride sprawdza się tylko w miastach idealnych, a tych jak wiadomo nie ma.

  • 28 lutego, 2018 o 12:56 pm MAREK T

    I dlatego namawiamy do parkingu i szybkiego transportu ale po torach które mamy na wyciągnięcie ręki i to trzeba wykorzystać bo to niewielkie koszty w porównaniu z autobusami które i tak będą stały w korku i zasmradzały okolicę !!! Dlaczego władza tak boi się torów przecież to najtańszy transport i ekologiczny i do tego najbardziej realny do wykonania…..dlaczego tego nie wykorzystać ???

  • 28 lutego, 2018 o 1:17 pm edix

    Większość starówek ma zamknięty ruch publiczny . Wjazd tylko za zezwoleniami.

  • 28 lutego, 2018 o 1:20 pm qwer

    Tylko parking, a Park&Ride to różnica… zwłaszcza ten w wykonaniu Burmistrza. Przeczytaj dokładnie na jakiej zasadzie działają tego typu parkingi, i skąd masz takie wiadomości że Park&Ride sprawdza się w idealnych miastach? Park&Ride sprawdza się tam gdzie jest faktycznie potrzebny. A parking można zrobić dużo dużo taniej, a i jego koszty utrzymania później będą mniejsze.

  • 28 lutego, 2018 o 1:29 pm qwer

    Gdzie? Konkrety… Większość miast ma zamknięte starówki? Wymień ile tych miast jest w Małopolsce..

  • 28 lutego, 2018 o 1:29 pm edix

    Nie wiem jak tutaj, ale słyszałem , że inne tego typu projekty rozbijały się o brak możliwości porozumienia się z PKP. Tam grunt należy do kogo innego, tory do kogo innego, trakcja do kogo innego, tabor do kogo innego i zarząd do kogo innego. Kto próbował zlecić kiedykolwiek przewóz towarów transportem szynowym wie o czym mowa.

  • 28 lutego, 2018 o 1:32 pm Roman

    Dokładnie. W pobliżu tego parkingu potrzebny jest przystanek lub dworzec dla szynobusów i więcej takich połączeń do NS i w drugim kierunku. Nie ma sensu remontować starego dworca PKP, z którego niewielu korzysta, tylko te pieniądze przeznaczyć na połączenie wszystkich możliwych środków transportu w pobliżu Park&Ride i to będzie miało sens. Bajką byłoby jeszcze korzystanie z tych wszystkich środków transportu na jednym bilecie.

  • 28 lutego, 2018 o 1:35 pm edix

    Już tylko małopolska? Tarnów, Kraków , poza małopolską – Rzeszów, Poznań, Olsztyn, Warszawa i setki innych.

  • 28 lutego, 2018 o 2:27 pm qwer

    W Małopolsce masz 61 miast a Ty wymieniasz raptem 2.. i to jest ta Twoja większość..? Jakaś nowa matematyka.. nie zamknięte centrum ma Nowy Sącz, Limanowa, Brzesko, Oświęcim, Bochnia, Mszana Dolna, Grybów, Nowy Targ, Niepołomice, Muszyna, Słomniki… wymieniać dalej??

  • 28 lutego, 2018 o 3:30 pm edix

    Ale mowa była o STARÓWKACH!. Gdzie w Bochni masz starówke? W Mszanie? w Nowym Targu? To chcesz porównywać do 700 letniego starosądeckiego rynku? Takie są te Twoje porównania. Jakas nowa definicja starówki?

  • 28 lutego, 2018 o 3:32 pm Ziom

    @qwer masakra ale jesteś malutki. Jak tylko zrobią P&R trzeba będzie założyć ruch aby wymusić na władzy Starego Sącza całkowite zamknięcie ruchu kołowego na terenie runku. Rynek ma być całkiem zamknięty. Ustawić słupki, potem ładne ogródki i można siedzieć w pić piwko a nie patrzeć na parking który jest na rynku. Masakra.

  • 28 lutego, 2018 o 3:35 pm Ziom

    bo na PKP nadal wieje PRL’em

  • 28 lutego, 2018 o 3:55 pm qwer

    Tak, tak… bo Rynek w Starym Sączu wygląda jak te 700 lat temu. Weź człowieku popatrz na daty założenia – Bochnia – XII wiek, Nowy Targ XIII wiek…po za tym jak Ty porównujesz Kraków do Starego Sącza który ma 100 razy więcej mieszkańców to wtedy jest ok..

  • 28 lutego, 2018 o 4:06 pm qwer

    Marzenia ściętej głowy.. dla kogo miały być te ogródki? Faktycznie turystów mamy na pęczki a i sami mieszkańcy chcieli by wyjść „na miasto”.. tylko dlaczego ostatnio zwinęły się 2 restauracje… a ogródek we wakacje potrafi nawet w soboty świecić pustkami..

  • 28 lutego, 2018 o 4:36 pm mieszkaniec

    Rynek w St. Sączu to ścisła ochrona konserwatorska, więc ma jak najbardziej cechy starówki. Dlatego płyta rynku to kocie łby jak kilkaset lat temu a kamienice nie mogą zmieniać swojego wyglądu. Żadne z tych wymienionych przez ciebie miasteczek nie ma aż takiej ścisłej ochrony centrum. Zamknięcie ruchu w tak zabytkowym centrum to prawidłowy kierunek.

  • 28 lutego, 2018 o 5:09 pm qwer

    Edix najpierw napisał o centrach miast, a potem o starówkach.. ale jak tacy dokładni chcecie być to Starówka jest tylko w Warszawie.. Po za tym taj jest ten Rynek chroniony, że „władza” dobuduje jakieś przeszklone coś zaraz obok Domu na Dołkach.. I fakt może wymienione miasta nie mają aż takiej „ochrony” na papierze, ale tam przynajmniej nie udają!

  • 28 lutego, 2018 o 5:43 pm Bolek

    A ścieżka rowerowa przy targowicy jest super ?

  • 28 lutego, 2018 o 5:50 pm Bbbb

    A gmina z basenem ?

  • 28 lutego, 2018 o 5:57 pm Anna

    Ale gdzie ta wydojona kasa ? Co zostało za nią zrobione ?

  • 28 lutego, 2018 o 6:18 pm Janek+ze+Skrudziny

    brawo świetny pomysł,jarmarki z rynku wyprowadzone,ruch samochodowy wyprowadzimy,dobrze że jeszcze jest chleb z GS na jedynce to ktoś wpada na rynek, jak już będzie puściutki rynek to można pomnik tam wybudować adrian przyjedzie otworzy od razu poświęci, a z PKP to najlepiej senatora koguta poprosić łon to wszystko łogarnie

  • 28 lutego, 2018 o 8:11 pm polo

    Jeszcze nie wybudowany , a już osądzony i sponiewierany. Bardzo ciekawe komentarze. Poczekajmy, może nikt się nie zgłosi go wybudować i oddadzą te 7 mln do UNII i wam będzie lżej bo będzie na wasze.

  • 28 lutego, 2018 o 9:20 pm qwer

    Aha czyli krytykować można będzie jak już wybudują i będzie po sprawie.. super podejście… Po za tym skąd wiesz że dofinansowania ma być 7mln..? Z tego co sprawdziłem najpierw P&R miał kosztować 3-5mln (2 lata temu), niedawno była informacja że samej dotacji ma być 5,4mln, Ty mówisz o 7mln, a jak do tego dołożymy fakt że dofinansowanie to ok. 60% wartości inwestycji to wychodzi że łączny koszt będzie w granicach 9-10mln zł. A i jeszcze się coś skurczył.. miał być na 154 auta teraz na 130.

  • 28 lutego, 2018 o 10:14 pm mieszkaniec

    Biblioteka, drogi, szkoły, place zabaw, strefa ekonomiczna, scieżki rowerowe, kanalizacja, wodociąg. Mało ci?

  • 28 lutego, 2018 o 10:40 pm Józek z potoka

    Człowieku co ty piszesz, „sprawność burmistrza jest niesamowita” „pokażcie mi drugą taką gminę”, mógłbyś choć trochę zachować umiar. Jeśli ktoś myśli, że bogactwo pochodzi z dotacji to muszę go rozczarować, bogactwo pochodzi z pracy. A myślenie , że w Unii to nas tak lubią, że nam dają za darmo dotacje, żeby się mieszkańcom Bryjowa dobrze żyło, to nawet chyba taki typ jak ty nie wierzy. Przypomnę, że jest bardzo wiele krajów na świecie które nie są w Unii, nie mają dotacji a rozwijają się zdecydowanie szybciej niż kraje Uni.

  • 1 marca, 2018 o 6:53 am mieszkaniec

    Sio do potoka.
    Wczesniej pokaż kraj byłego bloku wschodniego nie należacy do UE , który się szybciej rozwija niż UE.

  • 1 marca, 2018 o 10:04 am Józek z potoka

    A czemu akurat bloku wschodniego?Jak byś nie wiedział, poza Rosją i jej satelitami nie ma krajów bloku wschodniego nienależących do Unii, poczytaj trochę to się dowiesz, że jest życie i to na dobrym poziomie poza unią.

  • 1 marca, 2018 o 11:24 am mieszkaniec

    Jak to czemu? Logika się kłania. Przecież odnosisz całą dyskusję do przynaleznosci Polski do UE a nie przynależności Francji czy Niemiec. Twierdzisz , że to my bez UE dobrze byśmy się rozwijali (mowa o dotacjach dla nas przeciez), a dowodem tego mają być inne panstwa. Wiec podaj panstwo , które było w takiej sytuacji jak my. Czyli 70 lat socjalizmu w nim funkcjonowało. Chyba nie podasz przykłądu Szwajcarii bo to byłaby bzdura roku porównywać ją z sytuacją RP. Przypomnij sobie jak rozwijaliśmy się od 89 -04. Ależ to był rozwój. Nawet na chodniki nie było, w szpitalach syf, kraj zacofany. Co było po 2004. Szok. Nie osmieszaj się.

  • 1 marca, 2018 o 11:35 am starosądeczanin

    Pan Burmistrz myli się myśląc że ta inwestycja da kozyści , mysle że nawet chyba coś do niego dociera dlatego jest hasło iż za 10 lat ,bo ludzkie emocje opadną do tego czasu a inwestycja przejdzie do facy x co tam bedzie i kogo to będzie? tu jest pytanie. Gołym Okiem a nawet dwoma gołymi Oczyma widać że Tego rodzaju zajazd jest skazany na porażkę gł. ze względu odległości do Nowego Sacza za mało by komu kolwiek się opłacało przesiadać. Tu trzeba mieć klepki na oczach żeby na siłe twierdzic że ludzie bedą zostawiać samochody po przebyciu 20 może 26 km by wsiaść do autokaru i dojechać te 8 km. Ponatto Jeżeli by wierzyc w owy sukces tego planu co to jest te 130 miejsc parkingowych ? Kpina gdzie tu logika. Takie przystaniki zajazdy Powinno sie wybudować np. w Jazowsku , z drugiej strony w Piwnicznej i to miało by sens. Natomiast do Starego Sacza powinna zawitać flota krajowa . Powinno być tak że jak ktos chce jechać w nasze Piękne okolice powinien miec możliwośc bezpośredniego dojazdu . np. z Gdańska do Starego Sącza i odwrotnie z Szczecin, Warszawa, Lublin , Olsztyn ,tego rodzaju połaczenia powinny istnieć i ten port autobusowy jedynie po to byłby dobrym przystankiem.

  • 1 marca, 2018 o 12:42 pm KNS-ka

    Należy wykorzystać tory , przystanek do szybkiej kolejki pomiędzy wiaduktem a dworcem, wtedy ten parking może będzie miał sens.

  • 1 marca, 2018 o 2:58 pm Jonek+z+Popowic

    A gdzie Ci turyści mają się pojawiać jak nic nie ma? Przecież jest syf! Zamkniesz to zobaczysz co będzie. Trzeba najpierw coś zrobić z tym dziadostwem co jest aby turyści się pojawili. Parking mają u siebie pod blokiem.

  • 1 marca, 2018 o 3:19 pm Józek z potoka

    Jak się żyje na kredyt, nie z własnych zapracowanych pieniędzy, pamiętaj, że prędzej czy później trzeba będzie te pieniądze oddać(w sumie na bierząco je oddajemy), człowieku weź zrób taki myślowy eksperyment; jesteś bogaty, twoje dziecko dorosło i dajesz mu miesięcznie np. 10 tyś żeby mu się dobrze żyło, on sobie lekko żyje przez dajmy na to 15 lat, po czym ty umierasz i dziecko zostaje bez dotacji miesięcznej w wysokości 10 tyś miesięcznie, gwarantuję Ci, że sobie nie poradzi w życiu po twojej śmierci. I podobnie będzie z naszym krajem……

  • 1 marca, 2018 o 5:06 pm Anna

    Gdzie te szkoły, ścieżki rowerowe , kanalizacja ? Strefa ekonomiczna ??? A gdzie znikną parking dla osoby niepełnosprawnej pod domem handlowym ??? Takie to osiągnięcia naszych starosadeckich władz !

  • 1 marca, 2018 o 5:17 pm Bolek

    Jak się to czyta to wiadomo że ” mieszkaniec ” to pracownik urzędu. …

  • 2 marca, 2018 o 10:48 am MAREK T

    Parking park&Ride w terażniejszym wcieleniu na pewno nadaje się w 100 % do absurdów drogowych i nawet za 10 lat w tej wersji się nie zmieni !!!!!!!!!!

  • 3 marca, 2018 o 8:25 am Bryjowiak

    Ale „Pan” Burmistrz wie lepiej i tak zrobi jak jemu pasuje!!! Podobnie było ze zmianą herbu!!! Dlatego ludzie w tym roku trzeba iść na wybory bo nadal będziecie się kłócić na forach o swoje racje, a im to pasuje bo i tak mają w dupie zdanie obywateli
    Park&Ride to nie tylko absurd to totalnie kretyński pomysł !!!!

  • 18 maja, 2018 o 8:47 pm W.P

    Park&Ride ma sens jak powstanie nowa droga Węgierska Bis .

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"