Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Stary Sącz. Anonimowy „donos” zniszczy osiedlowe ogródki uprawiane od 50 lat!!!???

Opublikowano: 24 maja, 2018 o 12:11 pm   /   przez   /   komentarze (76)

Osiedle 100-lecia w Starym Sączu. Mieszkańcy od ponad 50 lat starają się dbać o teren przed ich blokiem. Nieduży pas zieleni jest dla nich namiastką prawdziwego ogrodu – usuwają z niego chwasty, sadzą rośliny, przycinają żywopłoty. Dlaczego gmina chce zniszczyć efekty wieloletnich zabiegów mieszkańców i kazać mieszkańcom dzierżawić teren lub przywrócić go do stanu „pierwotnego? Jak się okazuje, przyczyną jest DONOS -anonimowy DONOS!

Pani Anna Górska jest jedną z kilku mieszkanek, która otrzymała od gminy pismo, iż „nielegalne” ogródki trzeba usunąć i przywrócić do stanu pierwotnego.  Rzekomo pojawiły się anonimowe interwencje. Nikt w to nie wierzy, bo „anonimowa osoba”, która od niedawna zamieszkuje bloki, często pojawia się w urzędzie i pyta o „postęp” anonimowego donosu. Jak się okazuje, konflikt sąsiedzki przerodził się w konflikt całego osiedla.

Serce pękamówi rozżalona pani Anna Górska, która od 1964 roku dba o ogródek pod blokiemto moje jedyne okno na świat. Kocham kwiaty, przycinam żywopłot, dbam i nigdy się nie upominam o żadne pieniądze. Sama kupuję kwiaty i je sadzę. Jeszcze mój świętej pamięci mąż przywoził ziemie, ciężko pracowaliśmy. Kiedy jeszcze burmistrzem był pan Cycoń, to zawsze mnie odwiedzał i zachwycał się ogródkiem. Przecież to też wizytówka gminy, bo mój ogródek jest tuż obok magistratu. 

Gmina wzywa mieszkańców o zawarcie umowy dzierżawy terenu pod ogródek bądź przywrócenia go do stanu pierwotnego. Jednak nie uwzględniła ważnego faktu. Wskutek błędu urzędników sprzed kilkudziesięciu lat, teren pod spornymi „ogródkami” nie należy tylko do gminy. Wieczyste użytkowanie w akcie własności ma wpisane jeden z mieszkańców. Czy gmina może zarządzać „spornym terenem i czy powinna reagować na anonimowe donosy?

 

Posłuchaj Pani Anny Górskiej, która od ponad 50 lat uprawia kwiaty w ogródku.

 

Posłuchaj Pani Marii, która także musi zlikwidować swój ogródek.  –Jeżeli ktoś jest chory to niech idzie do psychiatry a nie robi porządki na osiedlu.

 

Posłuchaj radnego i przewodniczącego osiedla Grzegorza Farona:

 

Udaliśmy się dzisiaj do Urzędu Miejskiego w Starym Sączu. Niestety nie zastaliśmy kierownika Referatu Geodezji i Planowania Przestrzennego, który wydał stosowne pisma mieszkańcom. Porozmawialiśmy z burmistrzem Jackiem Lelkiem, który o całej sprawie dowiedział się od naszej redakcji.

To nie jest kwestia anonimowej interwencji –mówi burmistrz Jacek LelekGmina zajmuje się wieloma sprawami. Czasem przez lata coś się dzieje i nikt nie zwraca na to uwagi. I owszem jeśli jest to anonimowa interwencja sąsiedzka to nie zawsze jest potrzeba ingerencji. Jednak jeśli w jakiś sposób poweźmiemy decyzję, że gospodarowanie mieniem gminy przebiega w sposób nieprawidłowy to my musimy zareagować. Jeżeli my nie podejmiemy interwencji to za chwilę ktoś wystąpi o zasiedzenie. Ja przyznam się szczerze, że tej sprawy nie znam, więc myślę, że jest to kwestia do porozmawiania. Nie widzę problemu. Nie zamierzamy nikogo wyrzucać.  Jeżeli mówimy o upiększaniu terenu i wszyscy z niego korzystają to nie widzę problemu. Wystarczy wyjaśnić, że realizujemy ten teren jako przestrzeń publiczną i nie będzie dzierżawy. I będzie po temacie. 

Komentarze

Komentarze (76)

  • 24 maja, 2018 o 12:25 pm Hahah

    A taki z tego donosiciela cwaniaczek odwazny i wielki filozof… Jak widac zwykly tchórzliwy maly zawistny czlowieczek…

  • 24 maja, 2018 o 1:42 pm Zniesmaczona

    I co to komu przeszkadza? Nie lepiej popatrzyć na taki babcin ogródek niż na beton? Chyba że gmina chce dorobić sobie tam parking…

  • 24 maja, 2018 o 1:50 pm Xxx

    Może donosiciel sam by chciał taka grzadke tylko miejsca mu brakło ? i robi aferę ?

  • 24 maja, 2018 o 1:50 pm wPIS du

    Według obecnej partii to nie donosiciel ani ormowiec to jest sygnalista brawo towarzyszu

  • 24 maja, 2018 o 2:56 pm zdziwiony

    Ja tam zgadzam się z gminą. Mają obowiązek pilnować żeby gminne nie było wykorzystywane tylko przez jedne osoby. Ma służyć wszystkim. A kto mieszka na osiedlu to wie , że tam jest duży konflikt i ludzie dopiekają sobie wzajemnie jak mogą. Dopóki był spokój i wszyscy mogli korzystać to gmina nie interweniowała, ale jak zaczynają się złośliwości i ograniczenia to sprawa powinna zostać uregulowana urzędowo zeby nie było samowolek.

  • 24 maja, 2018 o 3:03 pm aaaa

    O czym Ty zdziwiony piszesz ???Jaki konflikt..chorej osobie przeszkadza teren zielony NIEUTRUDNIAJĄCY normalnego funkcjonowania….Chyba ze to Ty jestes ten anonim i piszesz sobie tu bo widzisz ze wszyscy sie z Ciebie smieją i mają racje…na głupote tylko smiechem….A kto broni anonimowi zrobic soebie grządke….zwykła złoscliwosc….

  • 24 maja, 2018 o 3:07 pm Anonim

    Dorobić parking i oczywiście zbierać opłaty za to że idziesz do gminy coś załatwić lub podatek zapłacić, wstyd a pracownicy stoją za friko,

  • 24 maja, 2018 o 3:35 pm obserwator

    Gdzie tam parking pod ludzkimi oknami. Teorie spiskowe mnożysz. Gryzą się ludzie na tym osiedlu o wszystko to urzędasy może trochę przyczynią się do złagodzenia tego domu wariatów. Pan donosiciel pewnie swoje odczuje od mieszkańców i zwolni z tonu, a Pani babcia Alinka zda sobie sprawę, że ogródek nie jest jej własnością prywatną i nie może zakazać przesiadywać tam innym osobom. Po temacie. A jak chce swój prywatny ogródek to od tego są działki i tez może sobie taka działeczkę kupić czy wynająć od spółdzielni rolniczej to nikt nie będzie jej mówił co może a co nie.

  • 24 maja, 2018 o 3:43 pm ja

    a ja mysle , ze to tak sie konflikt zaczal : starzy mieszkancy dbali i upiekrzali jakas nowa rodzina sie wprowadzila z dziecmi (albo nie ) chcieli korzystac z pieknych ogrodow ale nie potrafili uszanowac cudzej pracy i pewnie cos poniszczyli , panie sie zdenerwowaly zwrocily uwage no a jak wiadomo w tych czasach nie mozna nikomu zwrocic uwagi no i konflikt sie zaczal . Szkoda wielka szkoda bo ogrody wygladaja przepieknie

  • 24 maja, 2018 o 6:11 pm młoda

    Ludzie opamiętajcie się co komu przeszkadzać mogą takie śliczne ogródki a ten co tak pisze to niech sie wyprowadzi tam gdzie kwiaty nie rosną na betonie

  • 24 maja, 2018 o 6:30 pm Poirytowany

    Jakiś frajer zakompleksiony który nie mail nic w życiu bo sam niczego nie osiągnął sadzi się jak u siebie i ryje jak kret pod innymi którym chce się cokolwiek robić by coś mieć i żeby to ładnie wyglądało . Nie lubię takich zaiwstnych hamowatych ciuli którzy utopii by w łyżce wody a w niedzielę siedzą w pierwszej ławce bo chcą do nieba w butach iść. Szkoda że nie można przeklinać bo bym go zwyzywal .

  • 24 maja, 2018 o 6:38 pm Wysmiac można ale patrzcie też w lustra

    Jak można wspierać coś nielegalnego ale skoro to robicie to może udostepnijcie” babciom Alinom” swój ogród do zagospodarowania a może to wy drogie babcie to piszecie? Za to widzę że ci co krytykują anonimowosc sami się ujawnili.hehe typowe dla ludzi nie inteligentnych widząc h u innych błędy nie widząc nic po za czubkiem własnego nosa. Oskarżać o coś co sami robicie. Podpiszcie się. A Wy kochane babcie skoro zakladacie ogródki żeby zwalczyć alkoholizm może zlikwidujcie śmietnika wtedy ludzie nie będą wyrzucać śmieci. Hehe idąc tym tropem Babciu Alino skoro Cie prawo nie obowiązuje zasad wnusiowi Konopie. Skoro te śmieszne ogródki do wglądu ogółu to dziwne jak Kochana Babcia Alina zmienia swoją twarz jak ktoś wejdzie na ten jakże nie prywatny grunt.

  • 24 maja, 2018 o 6:59 pm Dawid

    Niech podpiszą umowę dzierżawy zapłacą i mogą legalnie sądzić kwiatki

  • 24 maja, 2018 o 7:13 pm remik

    Wstrzeliłeś się w punkt z diagnozą.

  • 24 maja, 2018 o 8:27 pm ZZ

    Jak ktoś nie umie żyć w ” społeczności ” jaką jest osiedle niech sobie wybuduje dom na odludziu nie będzie truł życia sobie i innym
    A mieszkańcy pewnie wolą kwiatki pod oknami niż pijących gości i co wy z tą babcią Aliną ?Pani przedstawiła się z imienia i nazwiska i to jest anonimowość ?

  • 24 maja, 2018 o 8:51 pm Mieszkaniec osiedla

    Zgadzam sie w 100 %
    Nie przeszkadza mi to wogole, pod warunkiem że będa mogli z tych ogrodkow korzystać wszyscy!!!

  • 24 maja, 2018 o 9:15 pm Anonim

    To jak zapragne zrobic z kolegami stawik albo golebnik w parku do podziwoania przez wszystkich to tez moge i zostane poparty

  • 24 maja, 2018 o 9:20 pm K Z

    „Oby rozum przy młodości był” – w stosunku do ciebie, to pobożne życzenie. Widać, że jesteś mlodą osobą, bo nie masz za grosz szacunku dla seniorów, wyrażajac się o nich i ich dzialaniu w sposób impertynencki. I nie zapomnij : TY TEŻ BĘDZIESZ KIEDYŚ STARY !!!

  • 24 maja, 2018 o 9:51 pm tez mieszkaniec

    No i masz rację Mieszkancu Osiedla. Pytanie tylko dlaczego te Panie nie napisały do urzędu , ze nikomu nie ograniczają dostepu i że można sobie korzystać z tych ogródków dla dobra ogółu, tylko rozpoczęły batalię przeciwko mieszkancowi, który sie skarży i gminie, która pilnuje swojego? Obawiam się, że z tą swobodą korzystania może być róznie. Tym bardziej sprawa powinna być wyjasniona tak żeby z ogródków mogli korzystać wszyscy i żeby było to zgodne z prawem.

  • 24 maja, 2018 o 10:21 pm K Z

    P.s. Żeby bylo jasno: nie uważam, aby WSZYSTKIE młode osoby cechowała arogancja, brak szacunku starszym oraz były źle wychowane.

  • 24 maja, 2018 o 10:33 pm Czyzby

    Czyzby pan U. ?

  • 24 maja, 2018 o 11:13 pm Ady Sari pozdrawia życzliwego siąsiada

    Niestety takich donosicieli nie brakuje w Starym Sączu
    Na Ady Sari też sie taki znalazl co na policje wydzwania za parkowanie na chodnikach i nie tylko. Ręce opadają jak się widzi ludzi ktorzy patrzą na drugiego z zawiścią bo sie lepiej innym żyje. Czlowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z czlowieka nigdy.

  • 25 maja, 2018 o 6:48 am ww

    bo to sa sygnalisci z pisu

  • 25 maja, 2018 o 7:31 am K Z

    Na czym to „korzystanie z ogrodków” ma polegać ? Że kwiatki możesz zrywać ? Ławek na osiedlu jest dość – ostatnio odnowione. Skoroś się uparł, aby korzystać tylko z jednej ławki i to pod czyimś oknem ….. to wszystko mówi samo za siebie !?

  • 25 maja, 2018 o 8:23 am Poinformowany

    Oczywiście ze tak… Myślal ze sie nie domyśli nikt…

  • 25 maja, 2018 o 9:48 am Józek z potoka

    A ja słyszałem że to wyborca burmistrza Lelka. Nawiasem mówiąc jest dość cienka linia między donosicielstwem a postawą „obywatelską” bo czy zgłaszania przemocy domowej czy pompowania szamba do fosy albo głośnego zachowywania się sąsiada jest donosicielstwem czy nie? A tu gmina przez 50 lat dzierżawy tego skrawka mogła mieć jakąś korzyść czy nie?

  • 25 maja, 2018 o 10:00 am młoda

    najprawdopodobniej

  • 25 maja, 2018 o 10:37 am Pan U a dla Ciebie zawsze Pan

    Twoja cała rodzina jest zawsze najlepiej poinformowana bo zawsze wsadzasz nos w nie swoje sprawy. Zadzwoń na Policję jak to zwykle robisz albo do opiekunów naszej Wspólnoty. A najlepiej Wam wychodzi zwalanie na kogoś osikiwanie drzwi i wstrzynanie awantur. Przypisz mi jeszcze swoje zasługi jak ormujesz na sąsiadów że coś Ci nie pasuje

  • 25 maja, 2018 o 11:06 am aaaa

    To się nie obawiaj ze jest rożnie z możliwością korzystania tylko malkontencie rusz 4 litery przyjdz i zobacz…Kto rozpoczął tę batalie ???Kobiety czy zdesperowany niestabilny umysłowo mieszkaniec który mieszka tu od niedawna???

  • 25 maja, 2018 o 11:07 am qaqaq

    A to niby nie mogą ??broni Ci ktoś??? Bo z tego co wiem to takiej sytuacji nie ma 🙂

  • 25 maja, 2018 o 1:52 pm agusia

    Dawidzie jak nie masz pojęcia o dzierżawie na trym osiedlu to nie odzywaj się

  • 25 maja, 2018 o 2:07 pm Taki z Ciebie Pan ze ....dno

    Ciekawie macie na tym osiedlu..widac ze pan Anonimowy sie zaczał udzielac ….widac ze faktycznie ma jakis problem ze soba…nie dziwie sie ze ktos wzywa Policje skoro ktoś jest uciązliwy a taką pan opinie na osiedlu masz ….teraz juz chyba nawet inaczej tu sasiedzi nazywaja CIE…..zal mi tego goscia kimkolwiek on jest….

  • 25 maja, 2018 o 2:09 pm Paweł

    no wlasnie przedstawila sie z Imienia i nazwiska,,,nie to co ten bojazliwy tchórz….

  • 25 maja, 2018 o 2:48 pm Ala

    HAHA i kto tu ormuje własnie widać Panie U…nie brnij chłopie bo sie ośmieszasz…jednak szczęście ze nie mieszkam na osiedlu bo zawsze marzyłam o spokoju a jak sie wprowadza taki jeden odmienny co mu to nic nie pasuje to tylko patrzy żeby nabruździć wkoło…taki typ to najgorsze co może być….ciekawe kto to ten U bo aż chętnie bym go poznała ale w sumie to tchórz faktycznie jak już tu napisali to z tchórzliwymi nie ma co gadać …

  • 25 maja, 2018 o 3:08 pm Pan U

    To wszystko przez Pana U.

  • 25 maja, 2018 o 3:17 pm "U"foludek

    To przez katanol kruszy i wciągany przez nos, odbiera to apetyt do życia. Dlatego dąży do likwidacji pięknych ogródków. I taki przepisów a firma na czarno . Żenada

  • 25 maja, 2018 o 3:52 pm wesoły

    Ludzie. Skoro to gminna działka to każdy może przyklapnąć na ławeczce i zerwać kwiatuszek. Trzeba się zdecydować – albo uzywają dla siebie i wtedy uregulować sprawę, a jak mówią, ze dostępu nie ograniczją to nie będzie im przeskzadzało, że sobie zjem malinkę i usiąde na ławeczce przechodząc obok. Skoro sprawa już nagłośniona to warto sprawdzić kto ma rację. Zachęcam do wypoczynku w tym kąciku co na zdjęciu.

  • 25 maja, 2018 o 4:06 pm Wesoła

    Zapraszam do kącika i na malinki ale kwiecia nie wolno rwać

  • 25 maja, 2018 o 4:14 pm Anonim

    A racje ma ten kto zachowuje zdrowy rozsądek

  • 25 maja, 2018 o 4:29 pm roman

    czyli nikt z tego osiedla.

  • 25 maja, 2018 o 5:28 pm hahaha

    oczywiście to my na tym osiedlu wszyscy wiemy

  • 25 maja, 2018 o 6:42 pm Anonim

    No faktycznie kłócą się tylko na tym osiedlu ha ha

  • 25 maja, 2018 o 7:21 pm jaja

    A czym się różni dzierżawa na tym osiedlu od dzierżawy na innym osiedlu? Gminne to gminne.

  • 25 maja, 2018 o 8:51 pm hahaha

    A Ty Panie co masz gdziesz umowe dzierzawy na swoja głupote.Jak masz to na rynku sa piekne kwiatki kup i zasadzadż.

  • 25 maja, 2018 o 8:53 pm MZ

    Dawidzie nie masz pojęcia co to jest dla ludzi starszych ale mam nadzieje,że nie dożyjesz takiego wieku aby były ci potrzebne takie rabatki ale tylko takie na ul. Nowej.

  • 25 maja, 2018 o 8:55 pm MZ

    Szanowny Panie Radny opamiętaj się i zacznij zajmować się sprawami mieszkańców Osiedla chociaż na chwile, bo na następna kadencje to Pan nie masz szans policz Pan sobie co Pan zrobiłeś dla tego Osiedla bo wg.nas to nic.

  • 25 maja, 2018 o 8:57 pm sza

    jak nie wiesz o co chodzi to cicho sza

  • 25 maja, 2018 o 9:00 pm odważna a nie tchórz ani donosiciel

    zadzwonię jak tylko trzeba będzie bo Ci nie podaruje

  • 25 maja, 2018 o 9:01 pm MZ

    nie bez powodu

  • 25 maja, 2018 o 9:12 pm hahaha

    podpisz sobie umowe na doniczki z kwiatkami w domu idioto

  • 25 maja, 2018 o 9:29 pm Ja

    Tomeczku akurat nie trafiles???

  • 25 maja, 2018 o 9:55 pm KNS

    Mnie kiedys Gmina odmówiła dzierżawy choć bylem/am z taka prośba. Bo to przepisy, bo droga pożarów ecetera….
    A reraz co ???
    Ktoś pismo wysłał i wielkie poruszenie bo chca wydzierżawic, teraz się da??? Ja sie pytam o co chodzi. Raczka raczke myje….????swojemu zawsze wiatr w oczy.
    Jak zwykle w tym naszym pieknym ale jakze zacofanym regionie .
    Tak że życzę szczesliwego rozstrzygniecia sporu.
    A ja w najblizszym czasie udam sie do Wlodarzy tuz za rogiem? i ponowie swoja prośbe o dzierżawę gruntu.
    Pozdrawiam wszystkich mieszkancow naszego osiedla.

  • 25 maja, 2018 o 10:24 pm nie strasz nie strasz bo sie...

    zajmij sie w koncu soba a nie zatruwaj zycia innym !!! chciales pokazac jaki z ciebie cwaniak to teraz pol starego sacza sie z ciebie smieje !! zycze powodzenia w dalszym zatruwaniu zycia sasiadom. nie rozumiem jak przez tyle lat te babcie zajmowaly sie tymi ogrodkami nikomu to nie przeszkadzalo. kim ty jestes zeby robic takie problemy z niczego. zwykle zero do niczego w zyciu nie dojdziesz. nie pozdrawiam !!!!!!!!

  • 26 maja, 2018 o 12:49 am ixi

    Ten radny to nieporozumienie. Podważa wszystkich i wszystko. Do tego nic nie rozumie. Z drugiej strony pasuje do mieszkanców tego osiedla. Zagryzie się razem z nimi.

  • 26 maja, 2018 o 1:01 am normal

    Mogła i powinna miec z tego korzysć. Tylko , że tu kilka osób zagarnęło grunt i teraz bedzie hejtować każdego kto chce zeby to wyprowadzić. Gmina powinna twardo zażądać zeby też inni mogli mieć tam grządki albo pobraćc zynsz. Jeśli ani jedno, ani drugie, to zrobić tam trawnik.

  • 26 maja, 2018 o 7:13 am a

    Wskutek błędu urzędników sprzed kilkudziesięciu lat, teren pod spornymi „ogródkami” nie należy tylko do gminy. Wieczyste użytkowanie w akcie własności ma wpisane jeden z mieszkańców.
    Myślę że tą sprawą powinniście się zająć, a nie zajmować się głupotami.

  • 26 maja, 2018 o 10:27 am 123

    ale to gmina proponuje dzierzawe spornego terenu nie nalzeżacego jak piszesz do gminy.czyli pan kier Tumidaj taki kompetentny ze szok.Tym syfem powinna sie zajac gmina a nie mieszakncy bo to był błąd urzedników.no ale coz wola sie zajmowac pierdołami ktore przeszkadzaja osobie niezrownowazonej

  • 26 maja, 2018 o 11:56 am nn

    Czyli rozumiem że to nie twój radny ?

  • 26 maja, 2018 o 12:15 pm mieszkaniec

    123 – sprawa była wyjaśniana na sesji rady miejskiej jakis czas temu. Mieszkam tu i byłem zainteresowany. Teren stanowi 100 proc własności gminy, a jeden gość (wszyscy wiemy który) ma cośtam na setnej części udziału (ale nie jest to włąsność). Urzędnicy pokazywali wtedy wypisy z ksiegi które to potwierdziły. Bardzo rzeczowo , z dowodami. Radny przestał robić po tym zamęt i okazało się, ze zadnego sporu sądowego nie było i nie ma a twierdził że jest. Radny zwyczajnie rozsiewał ploty. Widze, że znowu zaczął teraz . Logika naszego radnego jest fajna bo skoro gmina bedąc właścicielem całego terenu ma coś uzgadniać z gosciem co ma setną czesc czegoś innego niż własność, to teraz ty ze swoim ogródkiem też z nim powinnaś to uzgodnić skoro ma tekie ważne prawo i od niego zalezy co można tam mieć :))). Niech teraz nasz lubiany sąsiad wezmie wiatru w żagle to bedzie wesoło. Zastanówcie się czy w ten sposób nie wywołacie wilka z lasu i nie doprowadzicie do konfliktów. I lepiej nie pluj na urzędnika, który sprawe dogłębnie wyjasnił bo po tym wyjaśnieniu nasz sąsiad się wyraznie uspokoił. Teraz pewnie odżyje.

  • 26 maja, 2018 o 12:52 pm 123

    co urzednik sprawnie wyjasnił??nawet tyłka nie ruszył zeby zobaczyc czy cokolwiek utrudnia funkcjonowanie na oseidlu tylko bzdety napisał:) 🙂 Radny inną drogą -nic nie robi dla osiedla odkad ma swoj mur oporowy. Niestyety szkoda ze p.Anetta zrezygnowała ze stanowiska przewodn. obecny pan przewodniczacy i radny w jednej osobie ma wsyztso gdzies

  • 26 maja, 2018 o 1:19 pm D.Z

    Brawo taka jest prawde KZ swiete slowa ?

  • 26 maja, 2018 o 2:21 pm Mieszkaniec

    Co urzędnik wyjaśnił? Bzdura! Pień po jarzebinie ok 2.5m na środku placu do którego przywiązany jest sznurek,żeby ktoś mógł sobie wywiesic gacie,na które wszyscy muszą patrzeć,nie może być wycięty bo potrzebny na wniosku jest podpis małżeństwa S.

  • 26 maja, 2018 o 4:34 pm wynajmujacy

    Ty Obserwatorze jak nie masz nic mądrzejszego do gadania to się po prostu zamknij i nie gadaj idiotyzmów.Powiedz ile masz Kociku lat boi wiesz gdzie możesz mieć lepiej po śmierci i tam będziesz miał spółdzielnie rolnicza jak ci pozwolą.Tam na tej ulicy płaci się co jakiś czas za dzierżawę bez problemu.

  • 26 maja, 2018 o 4:38 pm Maria G/

    To nie babcia Alina dla Was matoły tylko starsza Pani ANNA.Naucz się szacunku przynajmniej w dniu matki.Synu lub córko.

  • 26 maja, 2018 o 5:00 pm 321

    To że się uspokoił nie znaczy że za kilka lat nie zacznie robić problemów

  • 26 maja, 2018 o 5:12 pm 3

    Wskutek błędu urzędników sprzed kilkudziesięciu lat, teren pod spornymi „ogródkami” nie należy tylko do gminy. Wieczyste użytkowanie w akcie własności ma wpisane jeden z mieszkańców.
    A teraz to to my, mieszkańcy osiedla jesteśmy traktowani jak- nieroby, nieudacznicy
    i mieszkańcy slamsów

  • 26 maja, 2018 o 5:40 pm 2

    Uspokoił się, to tak jak niewybuch i niewypał …………………………………………………….

  • 26 maja, 2018 o 5:42 pm 1

    Uspokoił się, żeby tylko nie tak jak niewybuch i niewypał ………………….

  • 26 maja, 2018 o 6:07 pm 5

    Niewypał − amunicja zawierająca ładunek miotający, która nie wypaliła mimo stworzenia odpowiednich warunków do tego procesu.

  • 26 maja, 2018 o 7:06 pm Anonim

    wwww

  • 26 maja, 2018 o 7:22 pm Hmm

    Nazywając kogoś matołem nazywasz szacunkiem do bliźniego?

  • 27 maja, 2018 o 10:33 am QWER

    „mam nadzieje że nie dożyjesz takiego wieku” – TY CZŁOWIEKU NORMALNY JESTEŚ?!

  • 27 maja, 2018 o 5:34 pm D.Z

    Miejsc do parkowania malo to Wam zrobia po malinki do lasu po kwiaty po drodze na stawy i o chodzi?

  • 27 maja, 2018 o 6:04 pm 123

    tak tez może byc

  • 27 maja, 2018 o 7:54 pm Anonim

    pisz z sensem

  • 27 maja, 2018 o 10:19 pm Odsiedlak

    O jaki Sens chdzi to prawda parkingi

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"