Edukacja, Z ostatniej chwili

Starosądecka „Jedynka” na II Szkolnym Rajdzie im. Zdzisława Wojnarowskiego

Opublikowano: 23 października, 2019 o 7:19 am   /   przez   /   komentarze (0)

Z niecierpliwością śledziliśmy prognozy pogody na październik, aby wyruszyć na II Szkolny Rajd im. Zdzisława Wojnarowskiego. I udało się !!!, a nie było nam to dane w maju, ponieważ pogoda była wtedy deszczowa i burzowa więc niebezpieczna dla wędrówki.

Wyruszyliśmy więc rano, 11 października. Stawili się wszyscy chętni do wędrówki – 81 uczniów i opiekunowie. Po dotarciu do Krynicy Zdrój wyjechaliśmy koleją gondolową na Jaworzynę Krynicką, a tam …. co za widoki! Tatry ośnieżone jak na wyciągnięcie ręki, złote, czerwone i pomarańczowe lasy Beskidów w jesiennym słońcu, niebo niebieskie jak szafir! O pasmach górskich, które obserwowaliśmy, przyrodzie beskidzkiej i historii regionu ciekawie opowiadał nam przewodnik beskidzki pan Franciszek Homa, który towarzyszył nam przez cały rajdowy dzień. Trasa naszej wędrówki przebiegała malowniczym szlakiem Beskidu Sądeckiego. Z Jaworzyny Krynickiej 1114 m.p.m. przez górę Runek kierowaliśmy się w stronę schroniska Bacówka nad Wierchomlą. Po drodze zatrzymaliśmy się przy kapliczce wydrążonej w pniu starego, świerka. Tu minutą ciszy uczciliśmy pamięć naszego śp. dyrektora Zdzisława Wojnarowskiego. W górach szczególnie czuliśmy Jego obecność. Był z nami, w naszych wspomnieniach. Zapaliliśmy pamiątkowy, rajdowy znicz, chwila zadumy…

Po dotarciu do schroniska „doładowaliśmy akumulatory”. Prowiant ginął w mgnieniu oka, a herbata i kawa (dla opiekunów oczywiście) nigdzie nie smakują tak dobrze jak na trasie, w górach. Przez cały czas towarzyszyły nam piękna pogoda, no i oczywiście świetny humor. Zregenerowaliśmy siły i wyruszyliśmy na ostatni etap wędrówki, szlakiem do miejscowości Szczawnik skąd autokarami wróciliśmy do Starego Sącza. A żal było wracać, oj żal!

Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele: panie Eliza Huza, Lucyna Bazielich, Lucyna Wojnarowska, panowie Grzegorz Gryźlak, Robert Janek oraz gościnnie pani Dorota Janek.

Miejmy nadzieję, że kolejny rajd będzie równie udany. Do zobaczenia na szlaku!!!